728 x 90

واکنش تلویزیون آخوندی به سخنان رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه پس از دیدار در کاخ سفید

دیدار ماکرون و ترامپ در کاخ سفید
دیدار ماکرون و ترامپ در کاخ سفید

تلویزیون حکومت شبکه خبر  آخوندی 5 فروردین در واکنش به سخنان رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه پس از دیدار در کاخ سفید گفت:

مجری: رئیس جمهور آمریکا بار دیگر برجام را احمقانه, مضحک و فاجعه‌بار خواند و گفت چنین توافقی هرگز نباید امضا میشد.

ترامپ در دیدار همتای فرانسوی خود در کاخ سفید گفت اگر ایران غنی سازی را از سر بگیرد با مشکلات بیسابقه ای روبرو میشود .

رئیس جمهور فرانسه هم که از حفظ برجام سخن میگفت در کاخ سفید از به‌اصطلاح اصلاح برجام حرف زد.

امانویل مکرون گفت بدنبال توافقی درباره همه موضوعات همچون فعالیتهای بلندمدت هسته ای, موشکهای بالستیک و نفوذ منطقه‌یی ایران هستیم.

وزیر امور خارجه هم در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت بازگرداندن تحریمهای آمریکا علیه ایران به‌معنای خروج از برجام است .

ظریف افزود در صورتی که رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شود ایران دیگر به هیچیک از تعهدات  بین المللی خود تحت این توافق مقید نیست و غنی سازی را بسیار فراتر از محدودیتهایی که در این توافق مشخص شده از سر خواهد گرفت.

 

گزارشگر: رئیس جمهور فرانسه به واشنگتن آمده بود تا امریکا را به ماندن در برجام راضی کند به نمایندگی از اتحادیه اروپا اما گویا همزبان با ترامپ شده بود تا جائیکه مقابل دوربینها گفت آرزومند توافق جدیدیست که بحث های موشکی و منطقه ای ایران را هم شامل شود اما اینرا هم اضافه کرد که برجام بعنوان استوانه این محدودیتها باید حفظ شود که تا همین الان هم کارآیی داشته .

ترامپ هم دوباره همان حرفهای همیشه را زد که برجام نباید امضاء میشد ولی اینبار گفت ممکن است با مکرون درباره برجام به توافق برسد هر دو خواستار اصلاح قراردادی شدند که ثبت شده در شورای امنیت سازمان ملل است و ابعاد حقوقی و بین المللی دارد .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c54a1ac4-2d7d-4394-bc76-ac08f67fac3c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات