728 x 90

واکسنها تا حالا کجا بودند؟ - نگاهی به رسانه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی روز بیستم شهریور سه موضوع از همه برجسته‌تر هستند. اول دود و دم حول آمار واکسنهای تزریق شده و وعده‌درمانیهایرئیسی،دومضدونقیض‌گوییها در مورد آژانس و واکنش رژیم به درخواست گروسی برای بازدید از ایران و هم‌چنین ابراز نگرانی از صدور بیانیه در شورای حکام علیه رژیم و موضوع سوم هم تحولات افغانستان است که در رژیم آخوندی تبدیل به یک بحران و لرزهٔ تشدید انزوا شده است.

واکسنها تا حالا کجا بودند؟

روزنامه‌های باند خامنه‌ای پر است از تبلیغات در مورد میزان واکسنهای وارد شده و منت سر مردم گذاشتن که تاکی چقدر وارد می‌کنیم و از این وعده ها. در روزنامه‌های باند مغلوب برخی پاسخ ها را داده‌اند. «فاصله صددرصدی عدد تزریق واکسن ایران با کشورهای منطقه» عنوان مطلبی در اعتماد است که از جمله نوشته «مشاهده آمار واکسیناسیون جهانی نشان می‌دهد که حجم واکسنهای تزریق شده در ایران نه‌تنها در مقایسه با آمار واکسیناسیون کشورهای پیشرفته، شبیه یک شوخی است، حتی با حجم واکسنهای تزریق شده در کشورهای منطقه هم فاصله بسیار داریم».

«این واکسنها و سرمها کجا بودند؟» عنوان مطلبی در آفتاب یزد است که از جمله نوشته: «جواب این‌همه کشته و خانواده‌های داغدار را چه خواهند داد؟ حالا سؤال این است که این واکسن‌ها که در تیراژ قابل توجه وارد وعرضه می‌شوند تا حالا کجا بودند؟ کامیونهای مملو از واکسن که در گمرک انبار شده و تازه در حال ترخیص هستند چرا زودتر از کویر گمرک عبور نکردند؟».

« «کرونا» و زخم «خودکشی» بر پیکر کادر درمان» عنوان مطلبی در مردم‌سالاری است که از جمله نوشته: «: پرستاران در دوره پاندمی‌کووید ۱۹ بیشتر از قبل با مرگ و میر بیماران و حتی پرسنل بیمارستانی روبه‌رو هستند و این مسأله می‌تواند میزان افسردگی و افکار خودکشی را در آنان بیشتر کند» در انتها هم افزوده «طبق گزارش پزشکی قانونی در سال۹۹ در ایران ۵۵۴۲نفر جان خود را به‌دلیل خودکشی از دست دادند حال آن که در سال۹۸، ۵۱۴۳نفر خودکشی کردند که نشان می‌دهد ۳۹۹نفر سال۹۹ بیشتر از سال قبل خودکشی کردند».

تنگنای انزوای جهانی و منطقه‌یی

دو موضوع اتمی و افغانستان در روزنامه‌های حکومتی امروز، در واقع آینهٔ تشدید انزوای جهانی و منطقه‌یی رژیم شده‌اند. «هم افزایی واشنگتن و آژانس علیه نظام» عنوان مطلبی در رسالت از باند خامنه‌ای است که نوشته است: «پازل آمریکا، آژانس و اروپا در تقابل با نظام خصوصاً در صحنه مذاکرات وین، کاملاً به‌صورت مشترک چیده می‌شود. از سوی دیگر، لحن مقامات سیاسی و رسانه‌های غربی در قبال نشست ماه سپتامبر آژانس، مصداق نوعی «اهرم فشار» علیه کشورمان محسوب می‌شود، به گونه‌ای که جمهوری اسلامی گارد خود را در مذاکرات بعدی وین باز تر کند».

در مورد تحولات افغانستان هم روزنامه آرمان از باند مغلوب در رد ادعاهای باند ولی‌فقیه که آمریکا در افغانستان شکست خورد نوشته است: «واقعیت امر بر این است که به هیچ‌وجه تحولات افغانستان را نمی‌توان موفقیت و پیروزی برای نظام دانست. شاید برخی از رادیکال‌ها از این‌که بینی آمریکا در افغانستان به خاک مالیده شود خوشحال شوند اما باید بدانند که واقعیت امر بر آن است که اتفاقاً این آمریکایی‌ها نیستند که در افغانستان شکست‌خورده‌اند». این مقاله در ادامه افزوده است: «اگر قمار آمریکاییان درست از آب درنیاید و ببازند و افغانستان بستری شود برای فعالیت جریانهای تندرو، باز هم آمریکایی‌ها ضرری نکرده‌اند بلکه زیان‌کننده ما خواهیم بود، چرا که در حقیقت نخستین خاکریز جریانهای بنیادگرای رادیکال، جمهوری اسلامی خواهد بود و مصیبتی که برای ما ایجاد خواهند کرد، دشوار خواهد بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1231c68e-9343-43c1-aeb7-8d7fa4389f45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات