728 x 90

واکسن ممنوع مجاز شد؛ چرا؟

جان باختن هزاران هموطن در فقدان واکسیناسیون عمومی
جان باختن هزاران هموطن در فقدان واکسیناسیون عمومی

مردم در تب کرونا می‌سوزند، تخت‌های بیمارستانها پر از بیماران کرونایی و تعدادی هم در راهروهای بیمارستانها بستری هستند.

آنها برای به دست آوردن واکسن صف‌های طولانی تشکیل داده و این ازدحام خود به یکی از عوامل شیوع کرونای خطرناک و مرگبار دلتا بین آنها تبدیل شده است.

صف تزریق واکسن بسیار شلوغ و هرج و مرج و سوء‌مدیریت در تزریق واکسن نیز بیداد می‌کند.

فریاد مردم از سرگردانی در صف تزریق واکسن اعتراض بلند است.

علت این همه بلبشو در زمینه تزریق واکسن و سرگردانی مردم یک چیز بیشتر نیست، و آن هم نبودن واکسن و مرکز کافی برای تزریق آن است.

چرا که از روز اول که واکسن در کشورهای غربی تولید شد، خامنه‌ای از ورود واکسنهای معتبری نظیر فایزر، مدرنا، استراتزینکا... . به بهانه دجالگرانه این‌که ساخت غرب هستند جلوگیری کرد و مردم را به چنین روزگار سیاه کرونایی کشاند.

این در شرایطی است که برای پروژه‌های موشکی و بمب‌سازی اتمی از تهیه کوچکترین وسیله غربی برای پیشبرد مقاصد ضدمردمی خود دریغ نمی‌کند.

از همان اول روشن بود که مخالفت خامنه‌ای با واکسن غربی‌ دلیل اصلی‌اش درگیر کردن مردم با کرونا و زمینگیر کردن آنها از ترس قیام و خیزش بود.

هدف بعدی او پر کردن کیسه نهادهای وابسته به خود نظیر سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون به بهانه ساخت واکسن داخلی.

کاملاً مشخص بود که ساخت واکسن معتبر و کارآمد در داخل توسط نهادهای غارتگر حاکمیت آخوندی خواب و خیال پنبه‌دانه‌ای بیش نیست، هم‌چنانکه که پس از وعده‌های مکرر و به تأخیر افتادن تولید واکسن کوو برکت توسط ستاد اجرایی فرمان خمینی از همان روز اول غیرمعتبر بودن آن ثابت شد و یک میلیون ۲۰۰هزار دوز آنرا دور ریخت چرا که آلوده به ویروس کرونا بود.

در رابطه با شکست رژیم در زمینه امر واکسیناسیون سایت حکومتی بهار نیوز در مطلبی با عنوان «شکستی برای برنامه واکسیناسیون در ایران» نوشت: «مرکز آمار و اطلاعات وزارت بهداشت ایران درباره افزایش مبتلایان به کرونا و مرگ و میر افرادی که واکسن زده‌اند، هشدار داده است. این هشدار نشان‌دهنده شکست کامل برنامه واکسیناسیون در کشور است.

آمار مرگ افرادی که واکسن زده‌اند به‌ویژه شهروندان بالای ۶۰سال، دهها برابر استاندارد جهانی است. بر اساس این گزارش با در نظر گرفتن جمعیت دو میلیون و ۷۴۹هزار و ۳۵۶نفر که که تا آن زمان حداقل دو هفته از دریافت نوبت دوم آنها گذشته است، نرخ فوت افرادی که بیش از دو هفته از نوبت دوم واکسن آنها گذشته است ۷۵۳نفر در هر یک میلیون نفر بوده است. شاخص اعلام شده در برخی کشورها کمتر از ۱۰نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت است». (بهار نیوز ۲۸مرداد ۱۴۰۰)
این سیاست ضدمردمی باعث شده که در بسیاری از مناطق کشور روزهای سیاه کرونایی حاکم شود و رقم مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس دلتا اوج اسفباری داشته باشد.

حریرچی معاون وزرات بهداشت استان کرمان را را جزو بدترین استانها در زمینه شیوع کرونا عنوان کرد و خبرگزاری تسنیم ضمن نقل گفته او نوشت: «البته آمارهای روزانه منتشر شده از تعداد بیماران، مبتلایان و فوتیها در استان کرمان هم‌چنان از یکه‌تازی ویروسی خبر می‌دهد که ماهها است در سایه بی‌توجهی مردم و مسئولان در بزرگترین استان کشور جولان می‌دهد و متأسفانه هنوز خبری از آغاز روند نزولی این بیماری در استان کرمان نیست و در این میان عده‌یی نگران آغاز پیک جدید بیماری از نیمه شهریورماه هستند» (خبرگزاری تسنیم ۲۷مرداد ۱۴۰۰).

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین وضعیت را قرمز اعلام کرد و از مردم خواست به‌دلیل نبودن واکسن برای تزریق آن مراجعه نکنند تا ازدحامی صورت نگیرد! (خبرگزاری ایرنا ۲۷مرداد ۱۴۰۰)

در حال حاضر ۳۵۹شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

وضعیت آن‌چنان بحرانی است که نمکی وزیر بهداشت اظهار نگرانی کرد و در این رابطه گفت: «ما هنوز به قله و پیک بیماری نرسیده‌ایم ویروس کرونا در آینده جهش‌های متعددی خواهد داشت، احتمالاً ویروس های آینده واکسن را هم زیر سؤال خواهد برد. از فروپاشی نظام سلامت دلهره دارم» (خبرگزاری تسنیم ۲۷مرداد ۱۴۰۰).

کمتر کسی از مردم و حتی از میان مهره‌های وابسته به رژیم است که نداند مسبب وضعیت کنونی علی خامنه‌ای است که از وارد کردن واکسن جلوگیری کرد و به‌طور عامدانه مردم را درگیر بحران مرگبار کرونا کرد.

اما با این حال رسانه‌ها و مهره‌های وابسته به بیت و باند او تلاش دارند تا با سفید‌سازی نقش او را در به‌وجود آمدن این شرایط بحرانی انکار و یا حداقل کم‌رنگ کنند.

یکی از عوامل حکومتی به نام محسن مهدیان و به‌عنوان کارشناس در تلویزیون شبکه سه حکومتی گفت: «ببینید با رهبر انقلاب در مورد مسأله واکسن چطور برخورد شده در رسانه‌ها و چه مسأله چه جوری موضوع را شبهه‌ناک نشان دادند. گام دوم که رسانه‌های تروریستی ضد انقلاب پیش رفتند چی بوده؟ این‌که بگویند آقا اینها نمی‌خواهند واکسن بخرند» (تلویزیون شبکه سه ۲۶مرداد ۱۴۰۰).

واقعیت این است که این توجیهات در مقابل تصریح خامنه‌ای در زمینه ممنوعیت واکسن معتبر آن‌چنان بلاهت‌بار است که حتی عوامل و رسانه‌های وابسته به حاکمیت را قانع نمی‌کند.

بی‌دلیل نیست اکنون که دولت آخوند رئیسی جلاد مجبور شده مجوز واردات این نوع واکسن‌ها را صادر کند، باعث ریشخند رسانه‌های حکومتی هم شده و این سؤال را مطرح می‌کنند «مگر نگفتید داخل واکسن فایزر و مدرنا وسایل جاسوسی کار گذاشته‌اند؟ پس چرا وارداتش آزاد شد؟» (روزنامه آرمان ۲۶مرداد ۱۴۰۰).

صرف‌نظر از این سؤال، اگر خبر واردات واکسنهای معتبر صحت داشته باشد، در اصل به‌مثابه نوشداروی بعد از فوت بیش از ۳۷۰هزار نفر از مردم می‌باشد، آن هم در شرایطی که طوفان سهمگین موج پنجم کشور را در نوردیده و روزانه جان حدود ۲۰۰۰نفر از مردم محروم و بی‌دفاع را می‌گیرد.

اما جواب این‌که چرا خامنه‌ای مجبور شده مجوز ورود این واکسن‌ها را بدهد بسیار روشن است، زیرا خودش در تله فتوای دجالگرانه‌اش گیر افتاده است. لذا به این گمان واهی که می‌تواند از این تله انفجاری رهایی پیدا کند، مجوز واردات آنرا صادر کرده است، غافل از این‌که مردم داغدار ایران هرگز فرصت رهایی او و نظامش را از این دام به او نخواهند داد. چرا که اکنون شرایط به گونه‌یی است که سونامی مرگی که خامنه‌ای مردم ایران را در این گرفتار کرده، باعث تراکم خشم و تنفر و کینه هر چه بیشتر مردم نسبت به او و نظامش شده است و جامعه بیش از پیش در موقعیت انفجاری و خروش و خیزش قرار گرفته است. خشمی که آخرین نمونه آن در قیام خوزستان تشنه بروز پیدا کرد و بلافاصله به ۱۴استان دیگر هم گسترش پیدا کرد و تمامیت رژیم را به لرزه سرنگونی دچار کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8135cfc1-0142-4fcd-86fc-76f8e0bc7241"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات