728 x 90

واکسن حاکمان، واکسن مردم!

واکسن کرونا
واکسن کرونا

بحران کرونا در ایران بیداد می‌کند و مرگ و میر ناشی از آن سه رقمی و وضعیت بحرانی است.

در این رابطه خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) روز ۲۹اردیبهشت نوشت: «مقایسه دوره‌ای و نقطه‌ای آمارها در یک هفته گذشته نشان می‌دهد ویروس منحوس آن هم از نوع جهش‌یافته هم‌چنان زیرپوستی مشغول فعالیت بوده و در برخی از مناطق دوباره خیز صعودی شدن به خود گرفته تا جایی که این نگرانی وجود دارد شعله‌های کوچک فعلی بیماری در گوشه و کنار کشورمان یکباره به بحرانی نگران‌کننده یا پیک پنجم در سراسر ایران تبدیل شود».

 

با این وجود رژیم آخوندی سیاست قطره چکانی واکسیناسیون عمومی را در پیش گرفته، و این در شرایطی است که برخی کشورها برای تزریق دوز دوم واکسن به مردم برنامه‌ریزی می‌کنند.

در ایران تحت حکومت آخوندها غیر از عده معدودی اکثریت قریب به اتفاق و حتی تمامی کادر درمان واکسینه نشده‌اند، و هنوز هم برنامه مشخصی برای واکسیناسیون وجود ندارد.

دولت روحانی واکسیناسیون عمومی را منوط به وعده سرخرمن تولید واکسن داخلی کرده، و هر بار هم موعد بهره‌برداری از آن و واکسیناسیون عمومی را به تأخیر می‌اندازد.

با این وجود مقامات رژیم آخوندی از مرغوب‌ترین واکسن یعنی واکسنی که خامنه‌ای ورود آنرا به کشور ممنوع کرد و اکنون نیز توسط دلالان حکومتی در بازار آزاد به قیمت گزاف به فروش می‌رسد واکسینه شده‌اند.

اما آخوند روحانی به دروغ مدعی شد: «من خدمت مردم با صداقت عرض می‌کنم که بنده‌ام که رئیس‌جمهور کشور هستم تاکنون واکسن نزده‌ام برای این‌که نرسیده نوبت من».

 

جالب اینجاست که این ادعای آخوند روحانی را کسی باور نمی‌کند. او در این رابطه می‌گوید: «من سراغ ندارم هیچ مسئول سطح بالایی در این کشور که در غیرچارچوب سند واکسیناسیون از واکسن استفاده کرده باشد یا بخواهد استفاده بکند اصلاً هیچ‌کدام از ما گاهی به من می‌رسند از من می‌پرسند من می‌گویم واکسن نزده‌ام باورشان نمی‌شود می‌خندند و می‌گویند که یعنی مقصودتان این هفته است دیگه» (تلویزیون شبکه خبر ۲۵اردیبهشت ۱۴۰۰).

 

به‌رغم این دروغ روحانی احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق فاش ساخت که مقامات نظام همه واکسن زده‌اند، اما او نوع واکسن را فاش نساخت و آنرا به آینده موکول کرد.

احمدی‌نژاد گفت: «اوضاع کرونا بهم ریخته است و هیچ تصمیم روشنی گرفته نمی‌شود، برای این است که مقامات کشور خودشان واکسن زده‌اند و خیالشان راحت است. بعد گفتم حالا نمی‌گویم چه جنس واکسنی زده‌اند» (سایت موسوم به دولت بهار ۳۰اردیبهشت ۱۴۰۰).

این واقعیت را روزنامه حکومتی آرمان وابسته به باند روحانی این طور برجسته می‌کند: «مردم این سؤال را از خود می‌پرسند چرا فقط مردم عادی و معمولی گرفتار ویروس کرونا می‌شوند. چرا خبری از درگذشت مدیران ولو میانی کشور نیست؟ که همین مطلب این ظن و گمان را در بین مردم بیشتر کرده است که با تأسف ظاهراً هستند افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند والا چه تفاوتی بین مدیران کشور و مردم عادی در ابتلا به این بیماری و اثر آن می‌باشد؟ پرسش این است کرونایی که مدیران و مسئولان می‌گیرند مگر از نوع دیگری است که به‌سرعت بهبودی پیدا می‌کنند اما مردم کوچه و خیابان روزانه نزدیک به چهارصد نفر تلفات دارند» (آرمان ۱۹اردیبهشت ۱۴۰۰).

 

آری، درست به همین دلیل است که هیچ نگرانی از امواج دیگر کرونا ندارند و با خیالی آسوده، کلان تلفات کرونایی و ریختن مردم به کورهٔ آدم‌سوزی کرونا را مهندسی می‌کنند.

واکسنهای وارداتی هم که علی‌القاعده می‌بایست توسط وزارت بهداشت به مردم تزریق بشود، سراز بازار آزاد درآورده و دلالان حکومتی آنرا به بهای گزاف به مردم می‌فروشند.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو به دروغ مدعی شد که هیچ موردی از نشت یا خروج واکسن کرونا از سیستم وزارت بهداشت به بازار آزاد مشاهده و گزارش نشده است (سایت خبرآنلاین ۲۸اردیبهشت ۱۴۰۰).

این در حالی است که محسن دهنوی، عضو مجلس ارتجاع از گم شدن ۲۰۰هزار دوز واکسن خبر داد.

او در مصاحبه با تلویزیون شبکه ۳ گفت: «همین واکسن بخواهم بگویم من یک نامه هم به وزیر بهداشت نوشتم، یک عده جوانهای این کشور بهترین بچه‌های نخبه این کشور یک سامانه‌ای ایجاد کردند چند سالی است در وزارت کشور به نام تی تک که قرار هست هر دارویی در کشور وارد میشه در قالب این سامانه ثبت بشه تا به‌دست مصرف کننده برسد جلوی قاچاق گرفته بشه جلوی سو استفاده گرفته بشه قرار بود واکسن هم بیاید روی سامانه مشابه این ثبت بشه من هفته پیش گزارش گرفتم دیدم از دو میلیون واکسنی که آمده بیش از ۲۰۰هزار دوز واکسن مفقود شده و ناپدید شده خب این کجا رفته؟ این واکسن

مجری: (با تعجب) ۲۰۰هزار دوز؟

دهنوی: بله این را به کی تزریق کردند؟ همین هاست که بازار آزاد دارد سر در می‌آورد ما می‌رویم ناصرخسرو یک دوز واکسن ۲۵میلیون تومان دارد بفروش می‌رسد» (تلویزیون شبکه سه ۲۱اردیبهشت ۱۴۰۰).

جدا از دهنوی حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم هم به این موضوع اعتراف کرد اما تلاش کرد آنرا کوچک‌نمایی و محدود به چند روز کند: «من از هر مشکلی که در واکسیناسیون پیش آمده از مردم عزیزمان عذرخواهی می‌کنم... این‌که فکر کنیم تخلفی پیش نیامده صفر است نه درست نیست، ولی تخلفات پیش آمده در چند روز اولیه بوده» (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۲۷اردیبهشت ۱۴۰۰).

 

البته تنها سرکردگان رژیم نیستند که واکسن زده‌اند، بلکه واکسیناسیون عمومی نیروهای سرکوبگر هم در جریان است. در این رابطه پاسدار رحیمی سرکرده پلیس تهران بزرگ اعلام کرد واکسیناسیون مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی در تهران بزرگ آغاز شده است (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹اردیبهشت ۱۴۰۰).

به این ترتیب مشخص می‌شود که آخوندها نه تنها به فکر حفظ جان خود در برابر کرونا هستند، بلکه به فکر جان خود در برابر سیل خروشان قیام نیز می‌باشند.

مسألهٔ مهمی که هشت روزنامهٔ حامی دولت روحانی را بر آن داشت که در سرمقالهٔ مشترکی نسبت به آن هشدار دهند.

روزنامه‌های اطلاعات، همشهری، جمهوری، دنیای اقتصاد، شرق، اعتماد، سازندگی و هفت صبح در روز ۲۷اردیبهشت ۱۴۰۰ سرمقالهٔ خود نوشتند: «در میانه بحرانهای گریبان‌گیر کشور، در پس جدل‌های تن‌به‌تن و آشکار مسئولان و در شرایطی که به روزهای تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز انتخابات نزدیک می‌شویم، ... درباره مهم‌ترین و حیاتی‌ترین موضوع زندگی این روزها هشدار می‌دهیم؛ تأمین و توزیع واکسن باید اولین مأموریت همه دستگاههای حاکمیتی باشد».

با این وجود رژیم آخوندی در زمینه تأمین واکسن مورد نیاز مردم و واکسینه کردن آنها تعلل می‌ورزد، تا با سیاست کلان تلفات کرونایی در برابر قیام سد بنندند.

اما همین سیاست ضدمردمی باعث تشتت در درون حاکمیت و نیروی آن شده است و می‌رود که پیآمد آن به‌صورت اعتراضات و خیزش‌های مردمی بر سر سردمدارانش به‌ویژه علی خامنه‌ای آوار شود.

حاکمیتی که نه تنها واکسن را از مردم دریغ کرده بلکه قبل از آن نان را از سفره‌های آنها ربوده است، طوری که بسیاری از این مردم فقیر در بحبوحه بحران کرونا ناگزیرند سرکار بروند، یا در خیابان‌ها دنبال کار پرسه بزنند و یا در ظرفهای زباله دنبال غذا بگردند و به این صورت پیه ابتلا به کرونا را به تن بمالند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6019244-6f2a-4d69-8bec-4b42a2d25019"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات