728 x 90

وام ۲میلیون تومانی برای خرید قبر

وام دو میلیونی برای خرید قبر  - عکس از آرشیو
وام دو میلیونی برای خرید قبر - عکس از آرشیو

سایت حکومتی تجارت نیوز ۱۴تیر نوشت: مردمی که تا پیش از این برای خرید مسکن و ازدواج وام می‌گرفتند، حالا قدرت خریدشان به جایی رسیده که دغدغه‌شان شده گرفتن وام برای پرداخت مهریه یا یارانه برای خرید قبر!
تجارت نیوز افزود: در ماه‌های اخیر گرانی تا آنجایی پیش رفته که تقریباً مرحله‌ای در زندگی نمانده که بتوان بدون وام و قرض از پس هزینه‌های آن برآمد و حالا برای همه چیز وام تعریف شده است از تولد تا مرگ!
وامهایی از قبیل وام سربازی، وام خرید یا اجاره مسکن، وام خرید کالا، وام ازدواج، وام طلاق، وام بازنشستگی و حتی وام خرید قبر از انواع وام‌هایی هستند که هر بار با شرایطی جدیدی، قانونی یا غیرقانونی ارائه می‌شود.

ناتوانی در خرید قبر هم موضوع دیگری است که اخیراً روزنامه همشهری درباره آن گزارشی تهیه کرده است.

این که عده‌یی حتی با مرگ هم نمی‌توانند از قسط، وام و بدهی راحت شوند و برای خرید قبر هم کارشان به قسط و وام کشیده است. آن هم در حالی که گزارشها می‌گوید برخی دیگر به‌راحتی تا ۱۵۰میلیون تومان برای خرید قبر هزینه می‌کنند!

با این حال بر اساس تعرفه‌های مصوب شورای شهر تهران بیشترین قیمت قبر باید بیست میلیون تومان و کمترین آن رایگان باشد. البته قبرهای رایگان نیز با محدودیت مواجه است و به بیش از ۱۵هزار قبر نمی‌رسد.

چند سالی است که سنگ‌های ایرانی جای سنگ قبرهای ارزان چینی را گرفتند و با ممنوعیت واردات این سنگ‌ها، یک کفن و دفن دست‌کم چند میلیون تومانی برای خانواده آب می‌خورد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04cce764-56e2-44ed-80ec-499675730129"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات