728 x 90

وال استریت ژورنال: نفتکشهای رژیم ایران در آبهای عراق برای انتقال و جابه‌جایی نفت پنهان می‌شوند

نفتکشهای ایرانی در آبهای عراق برای انتقال و جابجایی نفت پنهان می‌شوند
نفتکشهای ایرانی در آبهای عراق برای انتقال و جابجایی نفت پنهان می‌شوند

پایگاه خبری اویل پرایس روز ۲آبان۹۹ درباره پنهان‌کاری کشتی‌های نفتکش رژیم ایران برای حمل نفت خام در آبهای عراق نوشت: «بر اساس گزارش وال استریت ژورنال با استناد به اسناد و (اظهارات) مقامات آمریکایی، نفتکشهای ایرانی برای عبور از تحریم آمریکا در آبهای اقلیمی عراق پنهان شده‌اند تا نفت خام این کشور را (با شیوه) انتقال کشتی به کشتی حمل کنند، تا از تحریم‌های ایالات متحده جلوگیری کنند.

بر اساس اطلاعات رسیده از منابع و اسناد بندر الفاو (در جنوب) عراق، بندر فاو عراق از بنادری است که به‌طور منظم برای انتقال (کشتی به کشتی نفت ایران) مورد استفاده قرار می‌گیرد».

این گزارش می‌افزاید: «در این بندر نفتکشهای ایرانی برای جلوگیری از شناسایی شدن، نفت خام‌شان را در نفت‌کش‌های دیگری تخلیه می‌کنند. نفت تخلیه شده ایرانی با نفتی که از منابع دیگر (به دست آمده است) مانند نفت خام محلی عراقی مخلوط می‌شود.

در ظاهر این انتقال به یک تجارت سودآور برای طرفین تبدیل شده است و سپس نفت مخلوط را به‌عنوان عراقی می‌فروشند.

نقل و انتقالات کشتی به کشتی نه تنها در سواحل عراق بلکه در سایر نقاط نیز، به شیوه اصلی ایران در انتقال نفت خام این کشور به خریداران خارجی در گرماگرم تحریم‌ها تبدیل شده است.

در حالی که پس از برقراری مجدد تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران، تولید نفت خام به میزان قابل توجهی کاهش یافته است».

چین بزرگترین خریدار نفت ایران است.

در حقیقت همان‌گونه که سیمون واتکینز در اوایل ماه جاری به پایگاه خبری اویل پرایس دات کام (Oilprice. com) گزارش داد: چین متکی به نفت خام ارزان قیمت ایران شده است.

واتکینز با استناد به (اظهارات یک) منبع ناشناس نزدیک به وزارت نفت تهران در صنعت نفت ایران، گفت که چین از اول ژوئن تا ۲۱ژوئیه حدود ۸.۱میلیون بشکه نفت ایران گرفته است.

گزارشهای رسمی از چین حاکی است: این کشور در ماه ژوئن از ایران هیچ نفت خامی وارد نکرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14b22323-ce9a-41f5-9797-21ce507dbeaa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات