728 x 90

وال استریت ژورنال: مقامات آمریکا از آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران می‌گویند

کشتی اسرائیلی که مورد حمله پهپادهای رژیم قرار گرفت
کشتی اسرائیلی که مورد حمله پهپادهای رژیم قرار گرفت

روزنامهٔ وال‌استریت ژورنال روز ۱۵مرداد نوشت: آمریکا می‌گوید قطعات کشف شده از نفتکش مورد اصابت قرار گرفته نقش رژیم ایران در این حمله را نشان می‌دهد. مقامات دولت آمریکا می‌گویند، ایالات متحده در حال آماده‌سازی تحریم‌ها علیه برنامهٔ موشکی و پهپادی رژیم ایران است.

آسوشیتدپرس روز جمعه ۱۵مرداد نوشت: ارتش آمریکا و گروه هفت کشور صنعتی برتر، روز جمعه رژیم ایران را متهم کردند که عامل حمله مرگبار هفته گذشته به یک نفتکش در دریای عرب بوده است.
فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، شواهد قابل توجهی را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کرده است که حمله ۲۹ژوئیه به نفتکش مرسر استریت HV Mercer Street در آبهای بین‌المللی دریای عرب در ساحل عمان، که باعث کشته شدن دو نفر شد، توسط یک پهپاد ایرانی مجهز به مواد منفجره نظامی انجام شد.
آنها با استفاده از عبارت نظامی UAV "هواپیمای بدون سرنشین"گفتند،"کارشناسان ایالات متحده بر اساس شواهدی مبنی بر این‌که این پهپاد در ایران تولید شده است، نتیجه گرفتند."


در همین حال، وزرای خارجه انگلستان، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا گفتند، این حمله "نقض آشکار قوانین بین‌المللی"است. آنها افزودند که"همه شواهد موجود به‌وضوح به ایران اشاره می‌کند". ایران دخالت خود را رد کرده است.
فرماندهی مرکزی می‌گوید، این کشتی توسط سه پهپاد هدف قرار گرفته بود، اما دو مورد اول ناموفق بود. "تیم تحقیقاتی تشخیص داد که خسارت گسترده به مرسر استریت... نتیجه سومین حمله پهپادی بوده است."
بر اساس این گزارش، حمله پهپادی باعث ایجاد حفره‌ای به قطر ۶ فوت (۱.۸۲ متر) در کابین ناخدای کشتی شده و به فضای داخلی آن آسیب جدی وارد کرده است. در این گزارش آمده است که تجزیه و تحلیل مواد منفجره به این نتیجه رسیده است که این پهپاد "برای ایجاد صدمه و ویرانی" دستکاری شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e303e353-0475-4304-a8b9-499983bf87b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات