728 x 90

وال استریت ژورنال: غنی‌سازی ۶۰درصدی، جدی‌ترین نقض توافق اتمی از جانب رژیم ایران

وال استریت -غنی سازی ۶۰درصدی رژیم ایران
وال استریت -غنی سازی ۶۰درصدی رژیم ایران

وال استریت ژورنال روز ۲۴فروردین نوشت: غنی‌سازی ۶۰درصدی، رژیم ایران را یک قدم به مواد اتمی غنی شده در حد تسلیحات اتمی نزدیکتر می‌کند.

وال استریت ژورنال افزود: مقامات سابق آمریکایی گفتند اعلام غنی‌سازی ۶۰درصدی توسط رژیم ایران به‌نظر می‌رسد حساب شده و برای تقویت موضع این کشور در گفتگوها و مقابله با این نظریه‌یی است که برنامه اتمی آن شکست و عقبگرد جدی [بعد از انفجار در نطنز] دریافت کرده است...

این خبرگزاری در پایان نوشت: اقدام به غنی‌سازی ۶۰درصدی جدی‌ترین نقض توافق اتمی از جانب ایران خواهد بود...

 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، شامگاه سه شنبه ۲۴فروردین بار دیگر بر تعهد قاطع آمریکا به جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای تأکید کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز سه‌شنبه ۲۴فروردین در یک کنفرانس خبری در واکنش به اعلام رژیم ایران مبنی بر افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم گفت: «ما نگران اعلام تحریک‌آمیز از سوی رژیم ایران در مورد شروع به غنی‌سازی در سطح ۶۰درصد هستیم. این گام رژیم ایران تاثیری جدی در رابطه با گفتگوهای اتمی دارد. این تحول را با جدیت دنبال می‌کنیم».

 

آسوشیتدپرس روز چهارشنبه ۲۵فروردین در یک گزارش تحلیلی نوشت: خرابکاری در تأسیسات هسته‌یی نطنز تازه‌ترین ضربه به‌سپاه پاسداران است. نیروهای سپاه نه حمله قبلی به تأسیسات نطنز و نه ترور فخری‌زاده را نتوانستند متوقف کنند. در همین حال، پایگاه شناور سپاه در دریای سرخ نیز دچار انفجار شد. هیچ‌کس مستقیماً سپاه را به‌خاطر این شکستها مورد انتقاد قرار نداده است و این تعجب‌آور نیست.

اسحاق جهانگیری، معاون روحانی گفت: «کدام ارگان مسئول شناسایی و جلوگیری از انجام کاری از سوی دشمنان در کشور است؟ این یک ظن آشکار به سپاه است که منافع تجاری آن به میلیاردها دلار می‌رسد».

 

بیشتر بدانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7550cd2-5fba-4352-a8bd-cc59def8d107"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات