728 x 90

وال استریت ژورنال: حمایت اروپا از تحریم سپاه پاسداران افزایش می‌یابد

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

وال استریت ژورنال روز ۲۹دی در گزارشی از افزایش حمایت اروپا از تحریم سپاه پاسداران نوشت: هر گونه اقدام جدید نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا از تعامل با تهران رویگردان شده است.
لورنس نورمن در این مطلب نوشت: پارلمان اروپا روز پنجشنبه از کشورهای عضو خواست تا سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهند که به نشانه حمایت فزاینده از اقدامات جدید علیه تهران به‌خاطر تسلیح روسیه در اوکراین و سرکوب اعتراضها می‌باشد.
کشورهای عضو به‌اتفاق آرا سیاست تحریم‌های اتحادیه را تعیین می‌کنند، در عین‌حال پارلمان بر تصمیمات اتحادیه اروپا تأثیر دارد.
هر اقدامی برای تحریم سپاه پاسداران روشن‌ترین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا در حال رویگردانی از تعامل گسترده با تهران است که سال‌ها نشانگر سیاست اروپا بود.
دیپلمات‌های اروپایی بهار گذشته، آمریکا را ترغیب کردند تا سپاه را از لیست سازمانهای تروریستی خارجی به‌عنوان راهی برای احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ که یکی از خواسته‌های اصلی ایران است خارج کند.
مقامات اروپایی هم‌چنین می‌گویند که اگر انگلستان طبق برنامه پیش برود و سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد به‌ویژه با شواهد جدیدی که از تهدید سپاه پاسداران در دسترس است می‌تواند راه را برای قرار گرفتن در فهرست اتحادیه اروپا باز کند.
در همین حال، اتحادیه اروپا قرار است در جلسه روز دوشنبه وزرای خارجه، مقامات بیشتری از سپاه را تحریم کند. دیپلماتها گفتند که ۳۷فرد و نهاد به‌دلیل نقض حقوق‌بشر هدف توقیف داراییها و ممنوعیت سفر قرار خواهند گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c990d6bf-72fe-41d5-a4bd-622fdc211f06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات