728 x 90

وال استریت ژورنال: با گسترش اعتراضات، کارگران نفت ایران اعتصاب کردند

اعتصاب کارگران پتروشیمی عسلویه - ۱۸مهر ۱۴۰۱
اعتصاب کارگران پتروشیمی عسلویه - ۱۸مهر ۱۴۰۱

وال استریت ژورنال روز دوشنبه ۱۸مهرماه در گزارشی از بیست و پنجمین روز از قیام سراسری نوشت: با گسترش اعتراضات ضددولتی، کارگران نفت ایران اعتصاب کردند.
ناآرامی‌ها به صنعت حیاتی سرایت می‌کند، این در حالیست که انگلستان تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات امنیتی به اتهام نقض حقوق‌بشر اعمال کرد.
جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلستان گفت: این تحریم‌ها پیام روشنی به مقامات ایرانی ارسال می‌کند. ما شما را به‌خاطر سرکوب زنان و دختران و خشونت تکان‌دهنده‌ای که بر مردم خود تحمیل کرده‌اید، مورد حسابرسی قرار می‌دهیم.

 

شورای ملی مقاومت ایران در بخشی از اطلاعیه شماره ۴۶ خود به‌تاریخ ۱۸مهرماه درباره پیوستن کارگران پتروشیمی عسلویه به قیام سراسری نوشت: در بیست و پنجمین روز قیام سراسری، بیش از هزار کارگر پتروشیمی بوشهر در عسلویه دست از کار کشیدند و با شعار مرگ بر خامنه‌ای به قیام پیوستند. بخشی از کارگران پتروپالایش کنگان و کارگران پتروشیمی «هنگام» نیز به اعتصاب کارگران پتروشیمی بوشهر در عسلویه ملحق شده‌اند.

کارگران با آتش و سنگ مسیر نیروهای سرکوبگر را مسدود کردند. کارگران شعار می‌دادند «مرگ بر خامنه‌ای»، «می‌جنگیم می‌میریم ایرانو پس می‌گیریم»، «مرگ بر دیکتاتور»، «بهش نگین اعتراض اسمش شده انقلاب» و «امسال سال خونه سید علی سرنگونه». کارگران خشمگین کانکس مزدوران حراست را به آتش کشیدند و سه راه پتروشیمی را به‌طور کامل مسدود کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5d7fa93-884a-4deb-a7ac-e37e9ca0e3f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات