728 x 90

وال استریت ژورنال: احتمال شروع آتش‌بس در جنگ غزه از روز جمعه

حملات اسرائیل به غزه
حملات اسرائیل به غزه

وال استریت ژورنال ۳۰اردیبهشت به‌نقل از مقامات مطلع از گفتگوهای آتش‌بس گزارش داد. این احتمال وجود دارد که آتش‌بس در جنگ غزه روز جمعه شروع شود. این گفتگوها در شرایطی است که فشار از سوی واشنگتن و دیگر پایتخت‌های جهان برای پایان دادن به حملات هوایی و موشکی در حال افزایش است.

سایت امید هند نوشت: محمود عباس روز چهارشنبه در نشست اضطراری پارلمان عرب گفت ما به‌طور جدی در حال تلاش با تمامی طرف‌ها برای فشار به اسراییل برای توقف حملات علیه مردم ما در نوار غزه و ساحل غربی و بیت‌المقدس هستیم.

رویترز نیز به‌نقل از یک منبع امنیتی مصری گزارش کرد، به‌دنبال میانجیگری‌های انجام شده اسراییل و حماس در اساس با یک آتش‌بس توافق کرده‌اند، ولی جزئیات آتش‌بس در حال مذاکره است.

رویتزر روز پنجشنبه در گزارش خود از جنگ فاجعه‌بار غزه نوشت، بهداری فلسطین می‌گوید تاکنون ۲۳۰تن در غزه شامل ۶۵ کودک و ۳۹زن در در اثر حملات هوایی اسراییل جان خود را از دست داده‌اند و ۱۷۱۰نفر نیز مجروح شده‌اند...

مقامات فلسطینی هم چین گفتند در ساحل غربی در درگیری با سربازان اسراییلی یا حوادث دیگر تاکنون حداقل ۲۱ فلسطینی کشته شده‌اند. این در حالی است که اسراییل تلفات خود را ۱۲نفر اعلام کرده است.

در همین حال ۱۳۸نماینده دموکرات کنگره آمریکا که دو سوم دمکراتهای مجلس نمایندگان را تشکیل می‌دهند طی نامه‌یی از بایدن خواستار اقدام قاطع برای پایان دادن به درگیریهای اسراییل و فلسطینیان در غزه شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54b0e754-d0d8-45ed-874f-92e5dca143cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات