728 x 90

واقعا نگران‌کننده است! - مروری بر رسانه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی روز دوشنبه بیست و دوم فروردین بیشترین عنوانها به گفتاردرمانی خامنه‌ای در مورد تأمین اجتماعی از یک‌سو و حمله پاسدار هادیانفر به کیفیت نازل خودروها از سوی دیگر. جالب است که بعد از سال‌ها کشتار توسط ارابه‌های مرگ در جاده‌ها، این پاسدار حکومتی تازه به صرافت مبارزه با کیفیت بد خودرو افتاده است، البته این بار پای منافع واردکنندگان خودرو در میان است. وضعیت مبهم کرونا، حذف یارانه نان به‌صورت آزمایشی در زنجان از جمله دیگر مطالب روزنامه‌های حکومتی امروز است. تحولات پاکستان و انتخابات فرانسه را هم برخی روزنامه در عکس و تیتر اول خود انعکاس داده‌اند. اذعان به مافیای دارو و رد ادعاهای آخوند اژه‌ای مبنی بر آزادسازی سواحل دریای خزر، از جمله دیگر مطالب روزنامه‌های حکومتی است.

 

واقعا نگران‌کننده است!

وضععیت انفجاری جامعه و تداوم گرانیها به‌خصوص در امر دارو و درمان از جمله مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های امروز هستند. «وضع موجود، اندکی بد» عنوان مطلبی در اعتماد است که نوشته: «یک نگاه ساده به تورم بالای ۴۰درصد، نرخ بیکاری بالای ۹درصد، فلاکت ۴۹درصدی، نیاز به یک میلیون مسکن در سال و خشکسالی و تهدید حوادث طبیعی و حجم انبوه ناهنجاریهای اجتماعی خوش‌باورترین افراد را هم متقاعد می‌کند که وضعیت موجود واقعاً نگران‌کننده است».

«ماه پشت ابر نمی‌ماند» عنوان مطلب روزنامه مردم‌سالاری است که سوختن ترفندهای تبلیغاتی نظام را به باند حاکم گوشزد کرده و نوشته: «اگر عده‌یی در دولت فکر می‌کنند با ایده‌آل نشان دادن شرایط حال مردم خوب می‌شود و پیام مهمی به آن سوی مرزها از جمله آمریکا مخابره می‌گردد باید گفت سخت در اشتباه هستند. نمی‌شود هم خارجی‌ها را گول زد و هم داخلی‌ها را؛ ضمن آن که با رشد فضای مجازی و حضور مردم در این فضا بالاخره ماه که پشت ابر نمی‌ماند».

«یارانه دارو را همه می‌خورند به جز بیمار» عنوان مطلبی در جوان وابسته به سپاه پاسداران است که با اشاره به رانت‌خواران در مافیای دارو نوشته است: «آزادسازی ارز دارو در اقلام مختلف دارویی بین ۲۵ تا ۵۳۰درصد رشد قیمت را موجب خواهد شد و این مسأله با عنایت به بیمه نبودن بیش از نیمی از اقلام فهرست دارویی کشور و هم‌چنین بیمه نداشتن جمعیتی بالغ بر ۹میلیون نفر می‌تواند چالشهای متعددی را در نظام سلامت به‌وجود بیاورد».

«مافیای دارو محصول سیاست‌گذاری انحصاری» عنوان مطلب روزنامه مستقل است که به فراگیری مافیای دارو در کل حاکمیت فاسد اذعان کرده و نوشته است «مافیای دارو در کشور حاصل ایجاد انحصار در این حوزه است. جالب توجه است که ارکان قانون‌گذاری و مراجع نظارتی هم تمام تلاش خود را معطوف به حمایت از این "انحصارها" نموده و در عین‌حال به‌دنبال شناسایی مافیا هستند! مافیای دارو را دولت تولید می‌کند. از جنس اجزای خودش است و دولت بیهوده خارج از محدوده خود به‌دنبال مافیای دارو می‌گردد. در صورتی‌که مافیای دارو در قلب ساختار دولتی است. نماز می‌خواند. روزه می‌گیرد. معتقد به نظام است».

 

«با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد»!

ضرورت تفاهم با آمریکا در مورد برجام ولو به قیمت در لیست تروریستی ماندن سپاه، حرف روزنامه‌های باند مغلوب است. «تحریم سپاه؛ مانع اصلی یا جنگ تبلیغاتی» مطلب جهان صنعت است که به‌نقل از علی بیگدلی کارشناس حکومتی به نظام گوشزد کرده « «با توجه به کسری بودجه قابل‌ملاحظه‌ای که ما داریم، اگر بخواهیم با همین شرایط در سال۱۴۰۱کشور را اداره کنیم قطعاً با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد. مثلا در اخبار آمده بود که قیمت گوشت به کیلویی ۳۰۰هزار تومان می‌رسد و طبیعی است که این رویه مشکل به‌وجود خواهد آورد، بنابراین لازم است که مقامات ارشد ما از این مسأله عبور کنند و یک همسویی با آمریکایی‌ها در پیش بگیرند».

 

فرهیختگان از باند خامنه‌ای هم نوشته است: «آنطور که از کنش‌های طرفین برداشت می‌شود نه ایران و نه آمریکا حاضر به کوتاه‌آمدن از خطوط‌قرمز خود نیستند و دیگر باید مذاکرات و چانه‌زنی‌ها را تمام‌شده دانست».

«اقتصاد و سیاست خارجی» عنوان مطلب آفتاب یزد است و تأکید کرده: «اکنون توقف مذاکرات برابر شده با متلاطم شدن بازارهای ایران. دلار در کانال ۲۸هزار تومان خودنمایی می‌کند، سکه کانال ۱۳میلیون تومان را فتح کرده و خودرو باز هم در حال تجربه رشد قیمت است (طی یک روز سمند ۴۰میلیون تومان گران شد). پس تا الآن می‌توان قاطعانه بر این جمله تأکید کرد: «بدون تعامل در سیاست خارجی سخن از بهبود اقتصاد حرف دقیقی نیست».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1656b96-ec15-4ac1-a0c5-d0dec70e32e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات