728 x 90

واشنگتن پست: گسترش کرونا در ایران بسا بدتر از وضعیت گزارش‌شده است

شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران
شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران

واشنگتن پست روز ۱۵اسفند در رابطه با شیوع کرونا در ایران نوشت: ویروس کرونا سران رژیم ایران را زیر ضربات خود گرفته است، در عرض ۶روز در حدود ۱۰بیمارستان تهران ۸۰نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان‌ باخته‌اند.

 

واشنگتن پست در ادامه نوشت: شیوع ویروس کرونا در سراسر ایران ضربات تکان‌دهنده‌یی را به سلسله مراتب بالای رژیم ایران وارد کرده است، حدود ۲۵نفر از اعضای مجلس و حداقل ۱۵مقام ارشد فعلی یا سابق رژیم مبتلا به کرونا شده‌اند.

آمار و ارقام به‌دست آمده از بیمارستانهای تهران قویاً نشان می‌دهد اپیدمی ویروس کرونا بیش از آنچه رژیم ایران اعلام می‌کند، گسترش یافته است.

بنا‌ به آمار ثبت شده مراکز پزشکی، در عرض شش روز تا روز چهارشنبه در حدود ۱۰بیمارستان تهران ۸۰نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان‌ باخته‌اند، این تعداد بیمارستان تنها جز کوچکی از بیمارستانهای تهران هستند.

 

یک پزشک متخصص بیماریهای همه‌گیر در دانشگاه تورنتو کانادا بعد از بررسی آمار و ارقام به‌دست آمده توسط واشنگتن‌پست ارزیابی کرد مبتلایان به کرونا در ایران باید بیش از ۲۸۰۰۰نفر باشند. وی گفت انتظار می‌رود این رقم افزایش یابد. در تماسهای تلفنی، پرستاران در تهران و مشهد گفتند تعداد فزاینده‌یی از موارد مبتلا به کرونا در آمار رسمی رژیم ایران قید نشده‌اند. پنج تن از پرستاران گفتند مقامات کارکنان پزشکی را مجبور می‌کنند تا از ماسک استفاده نکنند تا ایجاد نگرانی نشود. آنها گفتند در کنار کمبود کارکنان پزشکی برای مقابله با شیوع کرونا کمبود ماسک، دستکش و دیگر تجهیزات مورد نیاز پرسنل پزشکی وجود دارد.

 

مقام‌های رژیم ایران بجز تلاشهای متمرکزشان برای کم نشان‌ دادن شدت اپیدمی شیوع کرونا در ایران دست به اقداماتی زدند که احتمالاً باعث شدت گسترش و شیوع کرونا شده است، در اولین روزهای حیاتی و تعیین‌کننده شیوع ویروس کرونا آنها درخواستهای مطرح شده برای قرنطینه کردن را رد کرده و مصرانه خواهان شرکت مردم در انتخابات مجلس شدند و از بستن اماکن مذهبی عمومی خودداری کردند. وزارت بهداری دو مورد اول ابتلا به کرونا را در ۱۹فوریه چند روز قبل از انتخابات اعلام کرد.

 

در حالی‌که سران رژیم ایران با بحرانهای متعددی در رابطه با اعتبار و جایگاه خود مواجه هستند، با وجود شیوع کرونا مقام‌های رژیم از مردم مصرانه خواستند تا در انتخابات مجلس شرکت کنند.

اقدامات انجام شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بسیار دیر انجام شد و شیوع کرونا به تقریباً تمامی استانهای ایران گسترش یافته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53b975d2-5b72-4977-9060-cae1d09a5c0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات