728 x 90

واشنگتن پست: گروه «اولیای الدم» دارای روابط قوی با نیروی تروریستی قدس و حزب‌الله لبنان است

حمله موشکی به اربیل در  کردستان عراق
حمله موشکی به اربیل در کردستان عراق

روزنامه واشنگتن پست نوشت ۱اسفند نوشت: شواهد قابل توجهی وجود دارد که گروه «اولیای الدم» که مسئولیت حمله موشکی در اربیل را پذیرفتند یک گروه پوششی شبه‌نظامیان عصائب در عراق است که دارای روابط قوی با نیروی قدس و حزب‌الله لبنان و یک گروه لیست‌گذاری شده تروریستی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکاست.

العربیه ۲۹بهمن نوشت: سخنگوی مسعود بارزانی در مورد حمله موشکی به اربیل گفت: وسیله نقلیه حمل موشکهای فجر ساخت رژیم ایران در این منطقه پیدا شد.

االشرق‌الأوسط ۲۹بهمن ۹۹ نوشت: گروهی که خود را گروه اولیای دم می‌نامند مسئولیت حمله به پایگاه تحت هدایت آمریکا را برعهده گرفت. این گروه در ماه اوت گذشته نیز، مسئولیت حمله به کاروان نیروهای ائتلاف در نینوا را پذیرفت.

محمود کفاح، مشاور رهبر حزب دمکرات کردستان مسعود بارزانی به االشرق‌الأوسط گفت نشانه‌های روشنی از وابستگی این گروه به سپاه پاسداران رژیم ایران وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که از یک سلاح ساخت رژیم ایران در این عملیات استفاده شده است، افزود که تحقیقات اولیه نشان داد که "فجر -۱" از جمله موشکهای پرتاب شده به اربیل است.

کفاح تأکید کرد که این عملیات با هدف ارسال پیام به رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن و آزمایش سیاست‌های دولت وی در منطقه و میزان حمایت از منطقه کردستان انجام می‌شود.

به گزارش رویترز ۲۹بهمن، آمریکا، آلمان، انگلستان، فرانسه و ایتالیا در بیانیه مشترکی حمله موشکی به فرودگاه اربیل را محکوم کردند. در جریان این حمله ۸ غیرنظامی به اضافه یک سرباز آمریکایی مجروح شدند و یک پیمانکار غیرنظامی نیز کشته شد.

در این بیانیه آمده است: «ما، وزیران خارجه فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا حمله موشکی ۱۵ فوریه به کردستان عراق را به‌شدت محکوم می‌کنیم. ما متفق‌القول هستیم که از نظر ما حمله به پرسنل و پایگاه‌های آمریکا و نیروهای ائتلاف تحمل نخواهد شد».

جن ساکی سخنگوی کاخ‌سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره حمله موشکی به یک پایگاه نظامی آمریکا در اربیل عراق گفت: ما مجازات دقیق برای این حمله تعیین می‌کنیم و این در اولویت است. در این حمله موشکی یک پیمانکار غیرنظامی کشته شد و چند عضو ائتلاف مجروح شدند که یک سرباز آمریکا هم مجروح شده است.

مردم عراق مدتهاست از این خشونتها رنج کشیده‌اند و حاکمیتشان نقض شده است.

مانند همیشه رئیس‌جمهور آمریکا و دولت او این حق را برای خود محفوظ دارند که در زمان و به شیوه مناسب پاسخ بدهند (سایت کاخ‌سفید ۲۹بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fe444f3-14b3-447d-b54d-e840e58fffef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات