728 x 90

واشنگتن تایمز: مقاومت ایران: فهم ۴۰سال مماشات آمریکا

کنفرانس خبری نمایندگی شورای ملی  مقاومت در واشینگتن
کنفرانس خبری نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن

واشنگتن تایمز کنفرانس خبری دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشیگتن به مناسبات چهلمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی را منعکس کرد و نوشت: همان‌طور که دولت ترامپ، مهارهای اقتصادی تهران را تشدید می‌کند، نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران یک کنفرانس خبری در کلوپ ملی مطبوعات آمریکا، درباره ۴۰سال مماشات آمریکا را برگزار کرد.

 

در این کنفرانس خبری ۴۰سال مماشات دولتهای غرب با رژیم قاتل در ایران و پیامدهای قابل پیش‌بینی این اقدامات برای شرکت‌ کنندگان توضیح داده شد.

 

تاد وود درباره کنفرانس خبری نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن نوشت:

کنفرانس با اظهارات سفیر آمریکا جی آدم ارلی آغاز شد، که سابقه دشواری راکه مجاهدین خلق با دولت آمریکا داشتند را بررسی کرد، به‌عنوان مثال مجاهدین تحت تعقیب مماشات ملاها دولت بعد دولت قرار داشتند.

وی هنگام معرفی سخنرانان اظهار داشت.” بهترین کاری که ایالات متحده می‌تواند انجام دهد این است که فقط از سر راه کنار برود و به مردم ایران اجازه دهد کاری که می‌خواهند را انجام دهند، که پس گرفتن کشورشان است.“

 

سپس سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا، در ادامه در مورد ضعف فعلی دولت ایران بحث کرد، صمصامی گفت رژیم ایران ضعیف و آسیب پذیر است و دارای مشروعیت داخلی نیست. دشمنان اصلی آن مردم ایران و مخالفان سازمان‌یافته آن هستند، سیاست‌های داخلی رژیم، نقض حقوق‌بشر و سوء مدیریت اقتصادی، سرمایه استراتژیک آنرا کاهش داده است. رژیم هیچ راه‌حلی برای این بحران عظیم ندارد و هیچ راهی برای جلوگیری از قیام ندارد. همزمان، طرح های منطقه‌ای آن به هیچ جا نمی‌رسد. به‌سادگی، رژیم در بن‌بست استراتژیک است. با این وجود، یک جایگزین وجود دارد، شورای ملی مقاومت ایران. مردم ایران با تکیه بر کانون‌های شورشی و اپوزیسیون سازمان‌یافته قادر به هدایت تغییرات دموکراتیک واقعی در ایران بدون دخالت خارجی خواهند بود. با این حال، برای این‌که این تغییر اتفاق بیافتد، ضروری است که غرب حق مردم ایران برای سرنگون کردن حاکمان سرکوبگر خود را به‌رسمیت بشناسد.

 

علی صفوی عضو کمیته روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران، که اخیراً توسط کارکنان اطلاعاتی ایران که توسط FBI در ایالات متحده دستگیر شدند، هدف قرار گرفت، با توجه به دیدگاه خود، موجی از محاسبات غلطی که رؤسای جمهور آمریکا انجام داده ‌اند را شرح داد، رؤسای جمهور آمریکا این فکر را کرده‌اند که آنها می‌توانند به‌نحوی ورود ملاها به دنیای متمدن را خریداری کنند، تنها مزه کردن عواقب تلخ افزایش تروریسم و مرگ در خاورمیانه.

"هنگامی که ما در مورد سیاست ۴۰ساله غرب در برخورد با رژیم ایران صحبت می‌کنیم، ما در طول چهار دهه گذشته می‌توانیم یک خط مشترک پیدا کنیم: تلاش برای کار با حکومت مذهبی، چه از طریق چماق و چه حلوا، در امید به اصلاح رفتار آن.

همه چیز از رژیم شروع و به آن ختم می‌شود. بازنده در این رویکرد مردم ایران بوده‌اند. به عبارت دیگر، طریقی که غرب به سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم در کشور و صدور بنیادگرایی و تروریسم آن به خارج از کشور واکنش نشان داده است بی‌اثر بوده است. مماشات در واقع موجب طولانی شدن حکومت آخوندها شده است.“

 

آقای صفوی سیاست‌های مشابهی را تحت رئیس‌جمهور ریگان، بوش، کلینتون، جورج دبلیو بوش و اوباما شرح داد که رژیم ایران را برای رسیدن به اوج قدرت خود و تلاش مرتبط با سلاح های هسته‌یی جسور کرده است. او با شرح فرصت تاریخی که غرب باید با کمک مجاهدین به تغییر رژیم در ایران دست یابد به پایان رساند.

"آنچه که مورد نیاز برای تغییر مسیر غم‌انگیز حوادث در ۴۰سال گذشته است حمایت از یک رویکرد قوی و واقع‌بینانه که منجر به اهداف سیاسی واشنگتن آزادی و دموکراسی و همچنین صلح و امنیت در آن بخش از جهان می‌شود است".

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec064175-da98-4d98-b827-fe40e7f36c13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات