728 x 90

واشنگتن اگزمینر: رژیم ایران آمار قربانیان کرونا را مخفی می‌کند

کرونا در ایران
کرونا در ایران

واشنگتن اگزمینر روز ۲۰مرداد گزارش داد‌: «رژیم ایران روزنامه جهان صنعت را توقیف کرد دلیل آن درج نظر یک کارشناس بود مبنی بر این‌که آمار واقعی کشته‌شدگان کرونا ۲۰برابر آمار رسمی می‌باشد».

این روزنامه نوشت: بنا به‌گفته آسوشیتدپرس، محبوب‌فر یک پزشک بیماریهای واگیردار گفت: «دولت به دلایل سیاسی و امنیتی متوسل به مخفی‌کاری شده است».

بنا به این گزارش محبوب‌فر هم‌چنین گفت: «اولین موارد تأیید شده کرونا در ایران یک ماه پیش از زمانی که دولت اعلام کرد بوده است».

خاطرنشان می‌شود محمدرضا محبوب‌فر، عضو ستاد حکومتی مقابله با کرونا و اپیدمیولوژیست در مصاحبه‌یی با «جهان صنعت نیوز» روز ۱۸مرداد۹۹ گفت: «دقیقا یک ماه قبل از اعلام رسمی ظهور کرونا در کشور یعنی در اوایل دیماه اولین بیمار مبتلا به کرونا مشاهده شده است. ولی آن زمان دولت به دلایل سیاسی و امنیتی پنهان‌کاری کرد و بعد از مراسم ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس بالاخره دولت تصمیم گرفت وجود شیوع کرونا در کشور را اعلام کند».
محبوب‌فر در همین مصاحبه اضافه کرد: «متأسفانه از همان ابتدا یک اطلاع‌رسانی شفاف برای جامعه صورت نگرفت. قطعاً از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون این آمار مهندسی شده است. در هر صورت این آمار بر اساس ملاحظات سیاسی و امنیتی به جامعه تزریق می‌شود. به عقیده بنده آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت (تعداد مبتلایان و فوتی‌ها) یک‌بیستم آمار حقیقی و واقعی است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc9e979b-464c-463a-b8f9-4352a9bb2f39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات