728 x 90

واشنگتن پست: خواست روسیه برای تضمین معافیت از تحریم برای فعالیت‌ها در ایران گفتگوهای اتمی را تهدید می‌کند

اتمی رژیم ایران - عکس از آرشیو
اتمی رژیم ایران - عکس از آرشیو

واشنگتن پست روز ۱۵ اسفند به‌نقل از یک دیپلمات ارشد غربی نوشت: اظهارات لاوروف در روز شنبه حاکی از آن است که روسیه دنبال معافیت بسیار گسترده‌تری است. وی گفت در این صورت، این ”یک مشکل جدید برای مذاکرات“ خواهد بود. این دیپلمات افزود در حالی‌که حالا تقریباً تمامی جزئیات نهایی حل شده، هر درخواست جدیدی محققاً موجب طولانی شدن مذاکرات خواهد گردید و ”در فضای موجود، هر تأخیری توافق را به‌خطر می‌اندازد“ .

 

خبرگزاری رویترز ۱۴ اسفند گزارش داد: یک مقام ارشد رژیم ایران به خبرگزاری رویترز گفت: درخواست روسیه برای تضمینهای کتبی از آمریکا در مورد این‌که تحریم‌های مسکو به همکاری این کشور با ایران لطمه نمی‌زند، برای گفتگوهای تهران و قدرتهای جهانی برای احیای برجام سازنده نیست.

این مقام در تهران گفت: روس‌ها از دو روز پیش این خواسته را روی میز گذاشته‌اند. این درک وجود دارد که روسیه با تغییر موضع خودش در مذاکرات وین می‌خواهد منافع خودش در سایر جاها را تأمین کند. این اقدام برای مذاکرات هسته‌یی وین سازنده نیست.

 

وال‌استریت ژورنال روز ۱۴ اسفند نوشت: درخواست‌های جدید روسیه، مذاکرات احیای برجام را تهدید می‌کند، چرا که مسکو اعلام کرده است که ضمانت‌های کتبی از آمریکا می‌خواهد مبنی بر این‌که تحریم‌های مربوط به اوکراین مانع از تجارت گسترده با ایران نخواهد شد. این درخواستها که روز شنبه توسط سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بیان شد، در حالی مطرح می‌شود که دو طرف اعلام کردند که به دستیابی به توافقی برای احیای برجام نزدیک هستند.

 

به گزارش رسانه‌های حکومتی، لاوروف روز شنبه به خبرنگاران گفت: ما به تضمینی نیاز داریم که تحریم‌های کشورهای غربی به هیچ وجه روابط تجاری-اقتصادی و سرمایه‌گذاری را که در توافق هسته‌ای تعیین شده است، تحت تأثیر قرار ندهد.

لاوروف گفت: ما ضمانت نامه کتبی خواسته‌ایم که روند کنونی آغاز شده توسط ایالات متحده به هیچ وجه به حق ما برای همکاری آزاد و کامل تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری و همکاری نظامی-فنی با ایران لطمه نمی‌زند.

(خبرگزاری رسمی رژیم ایرنا ۱۴ اسفند)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c015e88c-9c98-4db1-b1ea-b4f852f2f26a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات