728 x 90

واشنگتن پست: خردسالان در ایران ممکن است به‌دلیل اتهامات مربوط به اعتراض با مجازات اعدام روبه‌رو شوند

اسامی   تعدادی از جانباختگان  در قیام ایران  بر دیوارهای شهر
اسامی تعدادی از جانباختگان در قیام ایران بر دیوارهای شهر

بنا به گزارش واشنگتن پست پنجشنبه ۱۰ آذر سه نوجوان متهم به جرایم مربوط به اعتراضات اخیر در ایران ممکن است با مجازات اعدام روبه‌رو شوند، چیزی که گروه‌های حقوق‌بشری می‌گویند تشدید تنش جدید در یک کمپین وحشیانه برای جلوگیری از مشارکت جوانان در قیام است.
رسانه‌های دولتی گزارش دادند که این سه نوجوان در یکی از حومه تهران به همراه دهها تن دیگر به اتهام قتل یک افسر پلیس در حال محاکمه هستند.
رها بحرینی، پژوهشگر ایران در سازمان عفو ​​بین‌الملل، درباره اقدامات قانونی اخیر درباره معترضان گفت: «اینها محاکمه‌های بسیار ناعادلانه‌ای هستند که برای ایجاد ترس در بین مردم طراحی شده‌اند. این نیز بازتابی از استفاده روزافزون از مجازات اعدام توسط جمهوری اسلامی به‌عنوان ابزار سرکوب سیاسی است».
در سال‌های اخیر دو نوجوان کرد ایرانی، سامان نسیم در سال ۲۰۱۵ و برزان نصرالله‌زاده در سال ۲۰۱۹ از سوی دادگاه رژیم ایران به اتهام «محارب» مجرم شناخته شدند، اما پس از اعتراض بین‌المللی، حکم اعدام آنها لغو شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ace5204-4118-441b-a926-2069c10b325b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات