728 x 90

واشنگتن فری‌بیکن : سایت تسلیحات اتمی ایران که قبلا فاش شده بود شناسایی شد

واشنگتن فری بیکن - شناسایی سایت مخفی رژیم ایران
واشنگتن فری بیکن - شناسایی سایت مخفی رژیم ایران

پایگاه خبری «واشنگتن فری‌بیکن» در گزارشی از آدام کردو مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی روز چهارشنبه، ۲۰فروردین، اعلام کرد مدارکی به دست آورده که نشان می‌دهد در شمال ایران سایت تسلیحات اتمی وجود دارد که دست‌کم تا سال ۲۰۱۱فعال بود و به‌نظر می‌رسد با شروع بازرسی‌های دولتهای غربی از برنامه‌های اتمی ایران این سایت تخریب شده است.

 

مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی می‌گوید: «این تأسیسات یک مرکز آزمایشگاهی است که فعالیت آن دستیابی به اورانیوم مورد نیاز برای مصارف تسلیحاتی بوده است. خصوصاً اورانیومی که برای ساخت سلاح اتمی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در واقع ماده اصلی انفجار هسته‌یی که ایران قرار بوده از آن در سلاح هسته‌یی استفاده کند.

طبق تحقیقات این مؤسسه، «ساختمان اصلی این مرکز که مربوط به کارگاه فلزات اورانیوم بوده به‌طور مشخص بین سال‌های ۲۰۱۰ تا اوایل ۲۰۱۱ تخلیه و تخریب شده است».

 

دیوید آلبرایت مدیر مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی از ایران خواسته وجود این سایت را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده و اجازه تحقیقات از آن را برای بازرسان صادر کند.

او هم‌چنین گفت: «آژانس بین‎المللی انرژی اتمی به‌طور کل باید سایت‌ها، مکانها، تأسیسات، اسناد و مدارک، تجهیزات و موادی را که در پروژه آماد به کار رفته شناسایی و راستی‌آزمایی کند و به ایران هشدار دهد به‌طور کامل با بازرسان همکاری کند تا مشخص شود پس از تخلیه در این مرکز فعالیت اتمی نداشته است».

 

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73b6328b-8989-4246-926f-054c97a9ca65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات