728 x 90

واشنگتن فری‌بیکن: کنگره می‌خواهد بداند چرا متا مخالفان ایرانی را سانسور می‌کند

متا
متا

واشنگتن فری‌بیکن در گزارشی درباره سانسور مخالفان ایران و حامیان دموکراسی توسط متا غول رسانه‌های اجتماعی برای کمک به رژیم آخوندی نوشت: کنگره می خواهد بداند چرا متا مخالفان ایرانی را سانسور می‌کند

واشنگتن فری‌بیکن نوشت: بر اساس یک نسخه از تحقیقات که منحصراً توسط واشنگتن فری‌بیکن به دست آمده است، کنگره در حال بررسی شبکه رسانه اجتماعی متا برای سانسور مخالفان ایرانی و حامیان دموکراسی در میان موجی از اعتراضات علیه دولت تندرو تهران است.

به‌دنبال گزارشهایی که غول رسانه‌های اجتماعی در حال حذف و سانسور حساب‌های مرتبط با فعالان ضد رژیم است، سه قانونگذار جمهوریخواه در کمیته‌های روابط خارجی و نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا خواستار اطلاعاتی درباره اقدامات متا برای «مقابله با نفوذ هواداران رژیم ایران» هستند. .

قانونگذاران جیم بنکس (ایندیا)، کلودیا تنی (نیویورک)، و جو ویلسون (S. C.) - هم‌چنین می‌خواهند بدانند آیا متا در حال بررسی ادعاهایی است مبنی بر این‌که اینستاگرام، برنامه‌ اشتراک‌گذاری ویدیو متعلق به این شرکت، "از سوی کسانی که هوادار رژیم ایران در ایران هستند، مورد نفوذ واقع شده است."

این تحقیقات در پی گزارشهایی مبنی بر این‌که ناظران محتوای اینستاگرام در حال حذف و سانسور حساب‌هایی هستند که نقض حقوق‌بشر رژیم را در جریان آخرین موج اعتراضات ثبت کرده‌اند، انجام می‌شود. افراد آسیب دیده ادعا می‌کنند که اینستاگرام در حال حذف محتوایی است که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی رژیم ایران معترضان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و به سمت جمعیت گاز اشک‌آور پرتاب می‌کنند.

رسانه‌های اجتماعی وسیله‌ای برای فعالان ضد رژیم برای مستندسازی جنایات دولت و جلب حمایت بین‌المللی از جنبش خود هستند. رژیم ایران دسترسی به اینترنت را به‌شدت محدود می‌کند تا از عمومی شدن این اطلاعات جلوگیری کند. بانکس و همکارانش می‌گویند این تصور که متا به دولت ایران کمک می‌کند تا این محتوا را سانسور کند، "یک تهدید غیرقابل قبول برای حریم خصوصی، آزادی و امنیت ملی ما" است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c16f3e4-ebc8-48f5-aa7d-3a91c64a6270"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات