728 x 90

واشنگتن فری بیکن: لایحهٔ جدید، تأیید کنگره برای هر تلاشی در جهت تخفیف تحریم‌ها به رژیم ایران را الزام‌آور می‌کند

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

واشنگتن فری بیکن روز ۸ اسفند درباره قطعنامه ارائه شده توسط ۲۶سناتور آمریکا در مخالفت با لغو تحریم‌های رژیم آخوندی نوشت:

قانون جدیدی که بین رهبران جمهوری‌خواه سنا در گردش است، بر اساس نسخه‌ای که به‌طور اختصاصی توسط واشنگتن فری بیکن دریافت شده، با الزام تأیید هر تلاشی برای ارائه تخفیف تحریم‌ها به رژیم ایران توسط کنگره به‌عنوان بخشی از بازگشت به توافق هسته‌یی، دیپلماسی جدید دولت بایدن با ایران را با مانع روبه‌رو می‌سازد.

در حالی که دولت بایدن مذاکرات مستقیم با رژیم ایران را در مورد بازگشت مجدد به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ انجام می‌دهد، این لایحه یک قانون مهم هشداری توسط جمهوری‌خواهان سنا است.

قانون سال۲۰۲۱ بازنگری در زمینه تحریم‌های رژیم ایران، نوشته شده توسط سناتور بیل هاگرتی، عضو کمیته بانکی و کمیته روابط خارجی، در حال حاضر از سوی بیش از ۲۰جمهوریخواه سنا حمایت می‌شود، از جمله تام کاتن، روی بلانت، جان کورنین (تگزاس)، مارکو روبیو (فلوریدا)، جونی ارنست (آیووا) و بن ساس (نبراسکا)، و سایرین.

این لایحه آخرین تلاش در یک کارزار گسترده توسط قانونگذاران جمهوریخواه برای ممانعت از عجله دولت بایدن در ورود به معامله‌یی است که بخش قابل توجهی از رهبران کنگره با آن مخالفند...

واشنگتن فری‌بیکن افزود: هاگرتی و همکاران جمهوری‌خواه وی می‌گویند که قانون آنها پاسخ مستقیمی به تلاشهای دولت بایدن برای دور زدن کنگره در هنگام مذاکره در مورد توافق سال۲۰۱۵ است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین در سال۲۰۱۸ آن را ترک کرد.

هاگرتی به فری بیکن گفت: "بسیار مهم است که کنگره به‌عنوان یک کنترل کننده فعال در مقابل تلاشهای غیرمسئولانه و خطرناک مماشات دولت بایدن کار کند، خصوصاً که رژیم حامی ترور ایران هم‌چنان از حمله به آمریکایی‌ها در خارج حمایت می‌کند. ایالات متحده نمی‌تواند دوباره با تسلیم شدن در مقابل درخواستهای ایران برای تخفیف تحریم‌ها، قربانی تهدید، رشوه و اخاذی تهران شود.

به گفته‌هاگرتی، هدف قانون تحریم این است که اطمینان حاصل کند که کنگره قبل از اقدام بایدن در مورد اقداماتی که امنیت آمریکا، اسراییل و شرکای عرب ما را در خاورمیانه به خطر می‌اندازد، نظر خود را ارائه دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43a6ac78-01be-4fe1-8969-226dd6540c16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات