728 x 90

واشنگتن تایمز: زندگی فرزندان مقامات رژیم ایران در آمریکا

زندگی فرزندان مقامات رژیم ایران در آمریکا
زندگی فرزندان مقامات رژیم ایران در آمریکا

روزنامه واشنگتن تایمز طی مقاله‌یی در مورد تأمین هزینه زندگی و تحصیلات فرزندان سران آخوندی از طریق دزدی و رانت‌خواری والدینشان نوشت: فرزندان رهبران (رژیم) ایران در دانشگاه‌های آمریکا حضور داشته و در بازار کار آمریکا در پی فرصتهای شغلی اند. همزمان، اقتصاد ایران رو به زوال است، نقض حقوق‌بشر به شکلی فراگیر ادامه دارد، کمبود آب زندگی میلیون ها نفر را تهدید می‌کند و ملاهای حاکم پول به جیب می‌زنند.

واشنگتن تایمز در این مقاله که توسط «زیوی کان» تحلیلگر ارشد امور ایران در «بنیاد دفاع از دموکراسی ها» نوشته شده است درباره تناقض اعمال کارگزاران رژیم با ادعاهایشان می‌نویسد: علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، ایالات متحده را تهدیدی برای تمام جهان توصیف کرده است. اما دخترش، فاطمه لاریجانی، در اوهایو در سلامت است. و در بیمارستان دانشگاه کلیولند تحصیل می‌کند؛ دانشگاهی که به گزارش «یو اس نیوز، اند، ورلد رپورت» در فهرست بهترین دانشگاه‌های آمریکا است.

تحلیگر ارشد امور ایران در ادامه به فساد سران رژیم ایران می‌پردازد و می‌نویسد صادق لاریجانی دست کم ۳۰۰میلیون دلار دارایی دارد و آن را از اختلاس از صندوق های دولتی به حساب بانکی خودش به دست آورده است. خامنه‌ای خودش در رأس یک امپراتوری تجاری به ارزش ۲۰۰میلیارد دلار نشسته است.

زیوی کان می‌نویسد عیسی هاشمی دانشجوی دکترای شاخه لس‌آنجلس دانشگاه روانشناسی شیکاگو است. مادر او معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ایران است. ابتکار در آغاز انقلاب سخنگوی دانشجویان اشغال کننده سفارت آمریکا در تهران بود. گروگانگیری که ۴۴۴روز به درازا کشید. آن روزها از او پرسیده شد آیا حاضر است شخصاً به‌سر یکی از گروگانها شلیک کند، معصومه ابتکار بدون تردید پاسخ داد: «بله. یقینا ظلم و فشار محکوم به نابودی هستند.»

واشنگتن تایمز با اشاره به زندگی و کار و تحصیل فرزندان سران حکومتی در آمریکا می‌افزاید:‌ احسان نوبخت حقیقی استادیار پزشکی در دانشگاه جرج واشنگتن است و نیلوفر، خواهرش، استادیار بیماریهای کلیوی در دانشگاه «یو سی ال ای» است. علی پدر آنها نماینده مجلس و عمویشان محمد باقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران است. علی فریدون در «مک گرا هیل» در نیویورک در رشته مهندسی فعالیت دارد، و پدرش، حسین، برادر رئیس‌جمهور رژیم ایران است.

واشنگتن تایمز در پایان می‌نویسد: شمار کامل این افراد روشن نیست. بسیاری از چهره‌های شاخص جمهوری اسلامی مانند محمد جواد ظریف، وزیر خارجه، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، خودشان تحصیلکرده دانشگاه‌های آمریکا در دنور و بوستون بوده‌اند. حسین، پسر ظریف، در دانشگاه شهر نیویورک درس خوانده است. حسین موسویان از اعضای پیشین تیم مذاکرات هسته‌یی اکنون پژوهشگر دانشگاه پرینستون است.

مردم ایران این واقعیت را می‌فهمند و از این رو به اعتراضات در خیابانهای ایران ادامه می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید

نماینده مجلس ارتجاع، پزشکیان: باید حالت ویژه جنگی اعلام کنیم

نماینده مجلس رژیم، پزشکیان با اشاره به رانت‌خواری و چپاول سرمایه‌های ملت توسط آقازاده‌ها و نورچشمی‌های ولایت فقیه به «خرید بیش از ۳۰هزار سکه طلا توسط یک نفر در اوج تغییرات قیمتی در بازار» اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی یک نفر یک‌شبه هزاران میلیارد تومان پول به جیب می‌زند.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس ارتجاع که در حاشیه همایش به اصطلاح، «روایت خدمت» در جمع خبرنگاران سمنانی، بدون اشاره به نقش حاکمیت و با کلی‌گویی گفت: «نباید اجازه دهیم یک‌عده یک شبه هزاران میلیارد تومان به جیب بزنند و عده‌یی دیگر روزبه‌روز شرایط اقتصادی و معیشتی بدتری پیدا کنند».

این نماینده مجلس رژیم همچنین با اشاره به جو روانی حاکم در بازار و تغییر در قیمت برخی کالاها، به بی‌لیاقتی کارگزاران حکومت اعتراف کرد و گفت: «تا کنون پاسخ ما در قبال بحران مناسب نبوده و همین به سوءاستفاده برخی سودجویان انجامیده است».

نماینده مجلس آخوندی در ادامه گفت: «باید حالت ویژه و جنگی اعلام کنیم. البته جنگی که آمریکا و دنیای استکبار علیه ملت ایران راه انداخته یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی است که می‌خواهند از طریق آن ما را به زانو درآورند».

 

رانت خواری و فاصله طبقاتی

نماینده مجلس رژیم، پزشکیان که از خطر خیزش مردم در وحشت بود گفت: «به‌دنبال این هستند که با تحت‌فشار قرار دادن صنعت‌کاران و تجار و همچنین فشار بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه، آنها را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند».

این به‌اصطلاح نماینده مجلس به کلی‌گویی ادامه داد و گفت «باید مواظب کسانی باشیم که در پی سوءاستفاده و سودجویی از این شرایط هستند تا از رود گل آلود، ماهی خود را بگیرند» و اضافه کرد: «متأسفانه در این دو سه ماه عده‌یی بازار طلا را دچار التهاب کردند و عده‌یی با التهاب در بازار خودرو یا بازار ارز و مسکن به‌دنبال سودجویی خود بودند».

پزشکیان با اشاره به رانت‌خواری وابستگان رژیم و فاصله طبقاتی در این رژیم پلید گفت: «در چنین شرایطی یک نفر یک‌شبه هزاران میلیارد تومان پول به جیب می‌زند و عده‌یی دیگر باید دغدغه از دست دادن خانه‌یی را داشته باشند که در آن نشسته‌اند. نباید اجازه داد قیمتها این‌گونه افزایش یابد. اگر اجازه سوءاستفاده به این افراد سودجو داده شود در حقیقت به محقق شدن نقشه‌های آمریکا کمک کردیم».

این به‌اصطلاح نماینده مجلس همچنین با اشاره به بحران کم‌آبی در کشور اعتراف کرد و گفت: «این بحران محدود به یک یا دو استان نیست و اکثر استانهای کشور با آن روبه‌رو هستند».

و با کلی‌گویی ادامه داد: «نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه کشور پیچید باید در برخورد با مشکلات هر منطقه به ویژگیهای اقلیمی فرهنگی و اجتماعی آن منطقه هم توجه داشت»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aba279f2-374f-49e2-9d02-aa364ab95400"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات