728 x 90

هیچ یک از این‌ها انتخاب مردم نیست - مروری بر رسانه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی ۲۱فروردین قرمز شدن نقشه ایران در اثر کرونا و هشدار در مورد سیاه شدن برخی از شهرها از جمله تهران، باندهای حکومتی به مقابله با یکدیگر پرداخته و هر یک دیگری را عامل و مقصر این جنایت معرفی کرده است.

هیچ یک از این‌ها انتخاب مردم نیست

«تعطیلی در تصمیم‌ها تعطیلی به‌بارآورد» عنوان مطلب رسالت است که‌ تر و خشک ستاد ملی مبارزه با کرونا را که شامل مقامات امنیتی گماشتهٔ خامنه‌ای در این ستاد و مقامات دولت روحانی می‌شوند، عامل فراگیر شدن ویروس کرونا معرفی کرده و نوشته است: «شواهد مبتنی بر این واقعیت است که ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس‌جمهور، دغدغه سلامت را ندارد و به‌نظر می‌رسد یک‌سری ملاحظات اقتصادی بر این ستاد حاکمیت دارد و از قضا این ملاحظات هم به بهبود وضعیت معیشت منجر نشده».

«تقسیم اجتماعی ناشی از کرونا» عنوان مطلبی در روزنامه مستقل است که با اشاره به گزارش مرکز مطالعات اجتماعی اتحادیه اروپا در مورد نقش فشارهای اقتصادی ناشی از کرونا در ایجاد شورش و ناآرامی اجتماعی به نظام هشدار داده: «به‌شدت دچار چالشهای سنتی‌تر در امنیت ملی و منطقه‌یی خواهیم شد. شاید یکی از آنها فوران آتش خشم ملی‌گرایی و یا عصیانهای اجتماعی در عدم توانایی دولتها در رعایت حقوق اجتماعی و یا ناتوانی در برنامه‌ریزی سهم عدالت در میان اقشار جامعه باشد».

«صفوف مرغ سکوی موج چهارم کرونا» عنوان گزارش مفصلی از روزنامه وطن امروز است که در آن ناخواسته به نقش سیاست‌های نظام آخوندی در توسعهٔ کرونا و کشتار مردم اذعان کرده و از جمله نوشته است: «یقینا بخش عمده‌یی از چالش ایجاد شده در شرایط حاضر کشور را می‌توان در عدم توجه به تخصص و تصمیم‌گیری با تکیه بر نگاههای سیاسی در ستاد ملی مبارزه با کرونا یافت. وزیر بهداشت به‌عنوان متولی سلامت در کشور در این ستاد از کمترین ضریب تصمیم‌گیری برخوردار است». به گزارش این روزنامه اعضای مجلس رژیم هم در وحشت از واکنش‌های اجتماعی به‌قول خودش طرح تحقیق و تفحص از ستاد به‌اصطلاح ملی مبارزه با کرونا را کلید زده‌اند. و به این ترتیب از عمق بحران ایجاد شده در وحشت از واکنش‌های مردم در نظام ولایت خبر داده‌اند.

«عدم پاسخگویی بلا تکلیفی مردم را بیشتر می‌کند» عنوان مطلبی در روزنامه آرمان است که ضمن اشاره به پاسخهای بی‌ربط مقامات مختلف حکومتی گوشه‌یی از خشم مردم را انعکاس داده و نوشته است: «مملکت ایران ارثیه پدری کسی نیست که این‌گونه با مردم سخن بگویند، یکی دیگر بگوید «بروگم‌شو»، دیگری بگوید نمی‌خواهی نخواه، آن یکی بگوید اگر ناراحتی از مملکت برو، عده‌یی هم خود را مبرای از هر پاسخ بدانند و دست آخر هم بگویند خود مردم این را انتخاب کرده‌اند. مطمئناً که هیچ‌یک از این‌ها انتخاب مردم نیست».

«نوش دارو بعد از مرگ سهراب» هم عنوان مطلبی است از ستاره صبح از باند مغلوب که ضمن اشاره به قرنطینه نصفه نیمهٔ ۱۰ روزه شهرهای قرمز نوشته است: «این‌که برخی مسئولان بگویند تحریم‌ها و... نمی‌گذارد نفت بفروشیم، واکسن وارد کنیم، عدم تصویب لوایح FATF مانع مبادله پول بین ایران و دنیا شده است، و... ، بهانه است و مردم آن را نمی‌پذیرند و می‌پرسند چرا گذاشتید کشور تحریم شود و چرا تحریم‌ها را برنداشته و برنمی‌دارید؟!».

جنگ قدرت بین باندهای حاکم برای غصب کرسی ریاست جمهوری، و نگرانی باند مغلوب از حذف شدن توسط شورای نگهبان خامنه‌ای مضمون بیشتر مطالب روزنامه‌های این باند است. روزنامه‌های باند خامنه‌ای با به رخ کشیدن کارنامه روحانی همهٔ فضاحتهای اقتصادی اجتماعی نظام را بر سر این باند ریخته و خود را پیروز نمایش انتخابات معرفی کرده‌اند.

موضوع دیگر ادامه مذاکرات غیرمستقیم نظام با آمریکا در وین است که روزنامه‌های باند خامنه‌ای از خوراندن جام‌زهر دیگری به نظام ابراز نگرانی کرده‌اند اما روزنامه‌های باند مغلوب مدعی عقب‌نشینی آمریکا در برابر نظام شده و در یک تناقض‌گویی مضحک از رژیم خواسته‌اند از طرح لغو همهٔ تحریم‌ها توسط آمریکا کوتاه بیاید و به لغو برخی تحریم‌های حداقلی از جمله فروش کمی نفت برای نجات نظام از خفگی بسنده کند.

افتادن دوباره در تور مذاکرات برجامی

«دوباره در تور وین؟» عنوان مطلب روزنامه جوان وابسته به سپاه است که نوشته «آیا قرار است بلیت تور وین برای ما‌ه‌های آینده رزرو شود و ایران در تور دیگری بیفتد؟!»

تیتر صفحه اول روزنامهٔ کیهان خامنه‌ای هم گویا است: «مواضع نظام قاطع و روشن است در وین چه می‌کنید؟». کیهان با یادآوری اظهارات سخنگوی وزارت‌خارجهٔ آمریکا در مورد تداوم تحریم‌ها علیه رژیم نتیجه گرفته است: «مقامات دولت بایدن در اقدامات ضدایرانی دقیقاً در حال پیمودن همان مسیری هستند که پیش از این توسط دولت ترامپ پیموده شده بود».

اعتماد از باند مغلوب هم در مطلب خود به نظام گوشزد کرده از فرصت پنجرهٔ گشوده شده برای مذاکره و نجات از خفگی اقتصادی استفاده کند که این فرصت گذراست. اعتماد تأکید کرده: «فرصت زیادی برای احیای توافق وجود ندارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f4c4764-f567-4a6a-820b-f7b3287ad0fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات