728 x 90

هیل نشریه کنگره آمریکا: جنگ یمن یک جنگ خطرناک نیابتی توسط رژیم ایران

جنگ نیابتی ایران در یمن
جنگ نیابتی ایران در یمن

هیل نشریه کنگره آمریکا در گزارشی در اشاره به نقش رژیم ایران در جنگ یمن و استفاده از شبه نظامیان حوثی به عنوان نیروهای نیابتی این رژیم نوشت:‌ شبه نظامیان حوثی با حمایت کامل سپاه پاسداران اقدام به شلیک موشک می کنند.  دخالت نظامی رژیم ایران در یمن فراگیر شده است. این رژیم یک رژیم بنیادگرا است و بازی نهایی آن این است که از اشغال یمن توسط نیروهای نیابتی خود برای کنترل عرضه نفت جهانی و تضعیف همسایگان سنی خود استفاده کند.

 

هیل در ادامه می‌نویسد: نزدیک به یک دهه، حوثیها بخش بزرگی از یمن، از جمله پایتخت یکی از فقیرترین کشورهای جهان را به تصرف خود در آورده‌اند. آنها دولت تروریست خود را در صنعا تشکیل داده و از آنجا به فرودگاه ابوظبی در ریاض موشک شلیک می‌کنند.

نشریه کنگره آمریکا در ادامه می‌نویسد: شواهد نشان می‌دهد که رژیم ایران حضور نظامی‌اش را در یمن گسترش داده است. مقامات ایالات متحده در سال گذشته شواهدی ارائه دادند که رژیم ایران موشک‌های بالستیک کوتاه برد خود را به شبه‌نظامیان حوثی یمن می‌دهد. آنها این موشک ها را به مناطق غیرنظامی عربستان سعودی شلیک کرده و اتباع کشورهای مختلف را هدف قرار داده‌اند.

حتی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، شواهدی به شورای امنیت ارائه داده که رژیم ایران، در نقض قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت موشک‌های بالستیکی به شبه‌نظامیان حوثی تحویل داده است.

هیل در قسمت دیگری از مطلب خود در ارتباط با خطر شعله‌ور شدن یک جنگ نیابتی در یمن و تهدید کشتیرانی در آبهای بین‌المللی اضافه می‌کند: مسیر حمل‌ و نقل نفت در دریای سرخ است.تنها کمی دور از ساحل یمن، شبه‌نظامیان حوثی در ماه ژوئیه به تانکرهای نفت عربستان سعودی تهاجم کردند و در نتیجه این کشور مجبور شد تا محموله‌های دریایی دریای سرخ خود را به‌حالت تعلیق درآورد، امری که بر بر بازارهای نفت جهان تاثیر گذاشت.

هیل در پایان نتیجه‌گیری می‌کند بازی نهایی رژیم ایران این است که از اشغال یمن توسط شبه‌نظامیان تحت‌امرش برای کنترل عرضه نفت جهانی و تضعیف همسایگان سنی خود استفاده کند.

مطلب مرتبط

اسناد جدید سازمان ملل درباره مسلح کردن شبهنظامیان حوثی یمن توسط رژیم ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf783c05-1e6b-498e-be29-53d0081c6eae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات