728 x 90

هیل: ضرورت تلاش دولت آمریکا برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط رژیم ایران

نفتکش - عکس از آرشیو
نفتکش - عکس از آرشیو

هیل نشریه کنگره آمریکا در مطلبی برای ممانعت از دور زدن تحریمهای آمریکا توسط رژیم ایران نوشت: دولت باید به کشورهایی که منابع کمتری دارند کمک کند تا از گریز از تحریم‌ها توسط کشورهای یاغی جلوگیری کند.

در این مقاله که بقلم سناتور لیبرمن و مارک والاس روز سوم اسفند در نشریه هیل به ثبت رسیده  آمده است: تحریم‌های «ثانویه» فراسرزمینی آمریکا که با تهدید کردن دسترسی به بازارهای ایالات متحده، تغییرات رفتاری را به نهادهای غیرآمریکایی تحمیل می‌کند، یک ابزار مؤثر سیاست آمریکاست. تعداد کمی از شرکتها ترجیح می‌دهند از دسترسی به بزرگترین بازار مصرف جهان به نفع کشورهای سرکشی مانند ایران که مشمول تحریم‌های ایالات متحده هستند، چشم‌پوشی کنند. متأسفانه، کشورهای هدف مانند ایران در توسعه تکنیک‌های پیچیده گریز از تحریم‌ها که متکی بر دخالت دولتها و کسب‌وکارهای بی‌اطلاع است، ماهر هستند. ایالات متحده می‌تواند تأثیر تلاشهای تحریمی خود را با تقویت شدید توانایی‌های کشورهای کوچکتر و کم منابعی که قربانی این طرح‌های گریز از تحریم می‌شوند، افزایش دهد.

در مقاله هیل آمده است: از زمان روی کار آمدن دولت بایدن، رژیم ایران به‌طور متوسط ​​تقریباً ۸۰۰هزار بشکه در روز نفت تحریم شده ایران را به مشتریان خود در چین صادر کرده است. این به دهها میلیارد دلار درآمد برای رژیم ایران تبدیل می‌شود که می‌تواند برای پیشبرد برنامه هسته‌ای‌اش، تقویت توانایی‌اش برای ضربه زدن به ایالات متحده و نیروهای متحد در منطقه، و تأمین مالی نیروهای نیابتی تروریستی استفاده شود. رژیم ایران در مسیری قرار دارد که طی ۱۴ماه در دولت فعلی نفت بیشتری نسبت به ۴۸ماه دولت قبلی صادر کرده است.

برای محروم کردن جریانهای درآمدی ضروری رژیم ایران که رفتارهای شرورانه آن را ممکن می‌سازد، ایالات متحده باید با افزایش ظرفیت بین‌المللی برای اجرای تحریم‌ها، شکاف‌های گسترده شونده را در اجرای مؤثر ببندد. این به‌معنای ارائه کمک توسط گارد ساحلی، وزارت امور خارجه، خزانه‌داری و یا سایر سازمانهای دولتی آمریکا به ثبت پرچم خارجی است. چنین کمکهایی باید شامل ایجاد مکانیزمی برای به اشتراک گذاری امن اطلاعات در زمان واقعی، آموزش در مورد بهترین شیوه‌ها برای جلوگیری از گریز از تحریم‌ها و منابع برای دسترسی به نظارت منبع آزاد باشد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea8ec83b-3a74-4b78-9d75-6b7abe35c6e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات