728 x 90

هیل: سازمان ملل به پایان دادن مصونیت در ایران و جهان کمک کند

دكتر خوان گارسه حقوقدان ارشد بين‌المللي و مشاور سالوادور آلنده
دكتر خوان گارسه حقوقدان ارشد بين‌المللي و مشاور سالوادور آلنده

 دکتر خوان گارسه حقوقدان ارشد بین‌المللی   و مشاور سالوادور آلنده طی مقاله‌یی که در هیل نشریه کنگره آمریکا درج شده از سازمان ملل‌متحد خواست به پایان دادن به مصونیت در ایران و سراسر جهان کمک کند.

در قسمتی  از این مقاله آمده است:‌ حدود یک هفته قبل در جلسه‌یی در ژنو، مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت  ایران، از مجمع پارلمانی شورای اروپا بازدید کرد، به‌عنوان بخشی از تلاشهای شورای ملی مقاومت ایران برای تشویق اقدامات بین‌المللی برای کمک به کسانی که در اعتراضات اخیر در ایران دستگیر شده‌اند.

دو هفته از تظاهرات در سراسر ایران در روز 28دسامبر 2017 خواسته‌ها به تغییر رژیم ارتقاع یافت. این تظاهراتها به‌طور پیش‌بینی شده با یک واکنش خشونت‌آمیز از طرف صاحبان قدرت در ایران مواجه شدند. هزاران نفر  دستگیر شده و بیش از 50نفر کشته شده‌اند و گزارشها هم‌چنان در مورد معترضان جوان که به‌علت شکنجه در زندانهای ایران جان خود را از دست داده‌اند، افشا گری می‌کنند.

خانم رجوی گفت، دستگیریهای انبوه، گشودن آتش بر روی معترضان غیرمسلح و شکنجه زندانیان تا مرگ نمونه‌های روشنی از جنایت علیه بشریت هستند، متأسفانه، اروپا سکوت و بی‌عملی را درباره تمام این جنایات انتخاب کرده است، چیزی که با بسیاری از اصول بنیادی اروپا و تعهدات مشترک ازجمله کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر متضاد است.“

بسیاری از کار شناسان گمانه می‌زنند که اعتراضها در ایران بسیار بعید است تمام  شو، دور نیست روزی که مردم ایران بتوانند عدالت را برای جرایمی که علیه آنها مرتکب شده‌اند دنبال کنند. با کمک به این افراد برای دسترسی به اینترنت و رسانه‌های اجتماعی و از طریق تضعیف نهادهای سرکوبگر نظام توسط قدمهای دیپلوماتیک و اقدامات مناسب دیگر، جامعه بین‌الملل می‌تواند برای محافظت از قربانیان و برای جبران خسارات ناشی از اقدامات مقامهای  دولتی کمک کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d7c260a-ca47-45ff-9a62-15f9dcb1ab81"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات