728 x 90

هیل: آمریکا در صورت شکست مذاکرات، «گزینه های جایگزین» را آماده می‌کند

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

هیل نشریه کنگره آمریکا روز ۱۲بهمن در مطلبی درباره چشم‌انداز برجام و تصمیم‌گیریهای سیاسی توسط دولتها نوشت: آمریکا می‌گوید تنها «چند هفته» برای احیای توافق اتمی با ایران باقی مانده است.

نشریه کنگره آمریکا نوشت: بایدن در احیای توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ با رژیم ایران، در حال رسیدن به یک لحظه پیروزی یا شکست است.

کاخ‌سفید گفته است که برای احیای این توافق که رسماً برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) نامیده می‌شود، به دیپلماسی متعهد است، اما در صورت شکست مذاکرات، «گزینه‌های جایگزین» را آماده می‌کند.

اما کارشناسان و تحلیلگران دلگرم هستند که توافق اولیه بین طرفین با به اتمام رسیدن هشتمین دور مذاکرات در وین در آخر هفته در حال شکل‌گیری است، و مقامات به پایتختهای مربوطه خود بازگشته‌اند تا درباره تصمیمات مشخص برای حرکت رو به جلو بحث کنند.

این مقام گفت: «اکنون زمان تصمیم‌گیریهای سیاسی است. اکنون زمان آن فرا رسیده که رژیم ایران تصمیم بگیرد که آیا آمادگی اتخاذ تصمیمات لازم برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام را دارد یا خیر».

هیل افزود با نزدیک شدن آمریکا و رژیم ایران به احیای برجام، احتمالاً منتقدان مخالفت خود را تشدید خواهند کرد. آنها استدلال می‌کنند که مسیر رسیدن به توافق - رفع تحریم‌ها و اجازه دسترسی ایران به بازارهای بین‌المللی - تنها به توانمندسازی برنامه موشکی بالستیک آنها و حمایت از نیروهای تروریست نیابتی در سراسر منطقه کمک خواهد کرد.

در بحبوحه بحران زمان، مقامات دولتی و کارشناسان نسبت به چشم‌انداز یک معامله، به‌طور محتاطانه‌یی خوش‌بین به‌نظر می‌رسند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7db477b-f79b-43d6-a26b-27e182581e5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات