728 x 90

هیاهوی ساخت ۷نوع واکسن!

هیاهوی تولید واکسنهای داخلی
هیاهوی تولید واکسنهای داخلی

رژیم آخوندی در مورد ساخت انواع واکسن که به گزارش رسانه‌های حکومتی ۷مورد است هیاهو و جنجال راه انداخته، و این ادعای گزاف را دارد که قصد دارد واکسنهای اضافی را به «کشورهای مستعضف» و غیر مستضعف نظیر آمریکایی که خودش صادر‌کننده واکسن است صادر کند.

اما این تبلیغات آن‌چنان پوچ است که مورد تمسخر رسانه‌های حکومتی شده و بعضاً با الفاظ و جملاتی مانند «تبلیغات دهان پرکن»، «چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است» و به ریش نظام می‌خندند.

روزنامه حکومتی آفتاب یزد این ادعای رژیم را این‌چنین دست انداخت: «درهیاهوی گسترش کرونا، موج پنجم آن نیز از شرق کشور وارد شده و در حال درنوردیدن جغرافیای کشور است. در حجم این مراحل، ابتدا چندان جدی و کارساز مقابله نمی‌شود... پرسشگران مجازی و حقیقی می‌پرسند، این پنج نوع واکسن تولید داخل کجا هستند؟ بیم آن می‌رود که به سرنوشت «نوشدارو» مبتلا گشته و بعد از مرگ سهراب‌ها به‌دستمان برسد» (آفتاب یزد ۱۲تیر ۱۴۰۰).

 

روزنامه جمهوری اسلامی ۱۲تیر ۱۴۰۰ هم نوشت: «یکی از عوامل، سرگرم شدن به تولید واکسنهای متعدد کروناست که نیرو، هزینه، وقت و امکانات فراوانی را به خود اختصاص داده‌اند و عجیب است که به‌رغم این هزینه‌ها و تلاش‌ها هنوز مشکل واکسیناسیون به‌عنوان یک بغرنج در کشور ما خودنمایی می‌کند.

کشورهای پیشرفته جهان حداکثر دو یا سه نوع واکسن برای کرونا دارند و البته مدت‌هاست کار واکسیناسیون مردم خود را آغاز کرده‌اند و واکسن‌هایشان را به دیگر کشورها نیز صادر کرده‌اند ولی ما معلوم نیست چرا دنبال ۷ نوع واکسن کرونا هستیم و به‌صورت تکراری هزینه‌ها و نیروها و امکانات زیادی را به تولید این واکسنهای تکراری اختصاص داده‌ایم» (جمهوری اسلامی ۱۲تیر ۱۴۰۰).

سؤال مردم که رسانه‌ها را مجبور کرده آنرا مطرح کنند این است که با توجه به ادعای ساخت واکسنهای متعدد چرا جمعیت واکسینه شده در ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه اندک است، و چرا بیماری کرونا جولان می‌دهد و باز هم بسیاری از شهرهای کشور رنگ قرمز کرونایی به خود گرفته‌اند؟

 

طبق معمول سردمداران رژیم از پاسخ به این سؤالات با شیادی خاص خود طفره رفته و به شغل ناشریف دروغ‌درمانی و وعده‌درمانی ادامه می‌دهند. ضمن این‌که از این‌که مانند آخوند روحانی وقیحانه مقصر مردم را مقصر این وضعیت اعلام کنند که پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌اند نیز ابایی ندارند.

در باب وعده‌درمانی بارها رژیم زمانی برای واکسیناسیون اعلام کرده ولی باز با ترفندهای مختلف واکسیناسیون عمومی مردم را به آینده موکول کرده است.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) نوشت: «سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که از شهریورماه، ماهانه حدود ۱۰میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا تحویل وزارت بهداشت می‌شود، به تسنیم گفت: کل جمعیت گروه هدف واکسیناسیون کرونا ۶۰میلیون نفر است» (روزنامه سیاست روز ۱۲تیر ۱۴۰۰).

 

این وعده پوشالی در حالی است که پیش از این مقامات دولت روحانی از جمله سعید نمکی ادعا کرده بودند واکسن تولیدی رژیم در بهار در دسترس مردم قرار می‌گیرد و واکسیناسیون عمومی از بهار شروع می‌شود.

البته همان زمانی که این مقامات وعده سرخرمن می‌دادند همه مردم ایران می‌دانستند این بار نیز وعده‌های حاکمیت آخوندی به آنها دروغ و پوچ است.

هم‌چنانکه در شرایطی که مقامات حکومتی ادعای ساخت ۷ نوع واکسن را دارند، مردم در اضطرار تزریق واکسن قرار دارند و آنها که اندک امکان مالی دارند به کشورهای منطقه از جمله ارمنستان مسافرت می‌کنند و واکسن تزریق می‌کنند.

 

در این رابطه روزنامه آفتاب یزد نوشت: «آغاز واکسیناسیون عمومی و تزریق رایگان آن برای اتباع خارجی در برخی کشورها از جمله ارمنستان، سبب راه‌اندازی و تبلیغ تور واکسن در ایران شده است. . …. هر چند بیشتر گردشگران ایرانی که در این مدت به ارمنستان سفر کرده‌اند، گفته‌اند واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌اند. ایرانی‌ها با ویزای فرودگاهی می‌توانند ۳۰روز در ارمنستان اقامت داشته باشند. بنابراین برای دریافت دوز دوم این واکسن که با فاصله بیشتری انجام می‌شود، یک سفر دیگر باید انجام دهند. اکنون با توجه به روند کند واکسیناسیون در ایران و در دسترس نبودن واکسنهای مختلف و از طرف دیگر با شکل‌گیری بازار غیررسمی فروش قاچاق ۲۵ تا ۶۰میلیون تومانی واکسن کرونا در تهران، بنا به گزارش بعضی رسانه‌های داخلی، برخی بر آن شده‌اند که با توجه به وضعیت جسمی و بیماریهای زمینه‌ای و ضرورت‌های شغلی و تحصیلی، برای دریافت واکسن راهی این کشورها شوند» (همان منبع).

 

در زمینه هزینه واکسیناسیون در ارمنستان روزنامه آفتاب یزد در ادامه مطلب اضافه کرد: «قیمت یک تور چهار روزه به ارمنستان با خدمات معمولی هم‌چون بلیت رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل و بیمه مسافرتی از حدود ۵میلیون تومان شروع می‌شود. تورهای اتوبوسی هم به این مقصد وجود دارد که با همان خدمات مشابه، با قیمت حدود ۳میلیون تومان اجرا می‌شود» (همان منبع).

آری در دزد بازار حاکمیت آخوندی هزینه تردد، اقامت و واکسیناسیون در ارمنستان بین ۳تا ۵میلیون تومان است، اما در بازار قاچاق حکومتی تنها هزینه خرید واکسن بین ۲۵ تا ۶۰میلیون تومان است.

در شرایطی که شعله‌های مرگبار پیک پنجم کرونا استانهای جنوبی و شرقی کشور را فرا گرفته، و می‌رود تا به سراسر نقاط کشور سرایت کند حاکمیت آخوندی به جای چاره‌جویی و مقابله با این موج جانسوز باز هم مانند همیشه وعده می‌دهد و تقصیر را به گردن مردم می‌اندازد.

 

روحانی در جلسه ستاد حکومتی کرونا گفت: «چاره‌ای نداریم جز پروتکل، واکسن، امید و اعتماد. حداقل تا آخر سال باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم. کشور در کمین موج پنجم است، رعایتها ۶۹درصد شده است. مردم به مناطق نارنجی و قرمز نروند» (تلگرام خبر فوری ۱۲تیر ۱۴۰۰).

واقعیت این است که دست رژیم برای مردم و جوانان شورشی کاملاً رو شده است و هرگز گول این شیادی‌ها و وعده‌ها و امیدهای واهی را نمی‌خورند.

اعتراضات و خیزشهای مردمی در ماههای اخیر، به‌رغم شرایط کرونایی، نشانگر این است که آنها هرگز اسیر کرونای ولایت نشده و بر آنند تا با غلبه بر کرونای ولایت، ویروس کرونا را نیز شکست دهند. آنها می‌دانند سرنگونی رژیم ولایت مقدمه رها شدن از هر بحران و مشکلی از جمله ویروس کروناست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da4aad06-f612-4de6-b1d1-4fd79724b427"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات