728 x 90

هواپیمایی هما و آسمان هم‌چنان در فهرست سیاه شرکت‌های هواپیمایی دارای محدودیت در اروپا

هواپیمایی ایران ایر - عکس از آرشیو
هواپیمایی ایران ایر - عکس از آرشیو

کمیسیون اروپا به‌تازگی فهرست شرکت‌های هوایی را که مطابق با استانداردهای ایمنی بین‌المللی نیستند به روز رسانی کرد. برخی از شرکتها استانداردهای ایمنی لازم را برای فرود در خاک کشورهای عضو این اتحادیه رعایت می‌کنند. ولی در آخرین نسخه به روز رسانی فهرست سیاه شرکت‌های هواپیمایی، ۹۷ شرکت حضور دارند.
یورونیوز روز پنچشنبه ۱۸آذر نوشت: تمامی شرکت‌های هواپیمایی ۱۵کشور که استانداردهای ایمنی بین‌المللی را رعایت نمی‌کنند، مجدداً در فهرست سیاه قرار گرفتند، که شامل ۹۰شرکت هوایی می‌شود.
خطوط هوایی آسمان از ایران و یا ایر زیمبابوه از پرواز در اتحادیه اروپا منع شده و دو شرکت هوایی دیگر که به‌طور کامل در فهرست سیاه قرار نگرفته‌اند اما مشمول محدودیت هستند. یکی از آنها شرکت ایران‌ایر و دومی ایرکوریو از کره‌ شمالی می‌باشد.
لیست هواپیما و شرکت‌های هواپیمایی رژیم ایران که در فهرست سیاه اروپا قرار گرفته‌اند: شرکت هواپیمایی آسمان و شرکت‌های دارای محدودیت نیز شامل ایران ایر... است.
از این پیش‌تر، توقف پروازهای شرکت ماهان‌ایر به پاریس از اول فروردین و از نیمه آذر دیگر به رُم و میلان پرواز نخواهد داشت.
لازم به ذکر است که شرکت ایران‌ایر در حالی در فهرست شرکت‌های دارای محدودیت قرار دارد که تنها با هواپیماهای خاص و مشخص می‌تواند در آسمان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به پرواز در آید.
البته اعمال این محدودیت جدید نیست و ایران‌ایر بیش از یک دهه است که در این فهرست و حتی فهرست سیاه اروپا قرار گرفته است. کمیسیون اروپا در ماه مارس ۲۰۱۰ در بیانیه‌یی گفته بود که به‌دلیل ملاحظات ایمنی باید فعالیت‌های ایران‌ایر به اتحادیه اروپا محدود شود. که در سال۲۰۱۶ و پس از توافق هسته‌یی با رژیم ایران این محدودیتها کمتر شد ولی کمیسیون اروپا گفته بود که ایران‌ایر به غیر از بوئینگ ۷۲۴ و فوکر ۱۰۰ از دیگر هواپیمای خود می‌تواند در پرواز به اروپا استفاده کند.
شرکت هواپیمایی آسمان نیز در سال‌های اخیر به فهرست سیاه اروپا اضافه شد. ولی هواپیمایی ماهان یکبار در این فهرست سیاه قرار گرفت ولی این شرکت بعدها توانست با رعایت مسائل ایمنی از این فهرست خارج شود. اما تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت باعث شد تا راه آن به اروپا نیز بسته شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de5b6a51-1fa9-4ed0-9500-638c104f5675"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات