728 x 90

هواپیمایی ماهان باید برای همیشه زمین‌گیر شود

هواپیمایی ماهان باید برای همیشه زمین گیر شود
هواپیمایی ماهان باید برای همیشه زمین گیر شود

سایت هیل در مقاله‌ای به قلم امانوئل اتولنگی نوشت از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه، شرکتهای هواپیمایی تجاری ایران دیکتاتوری بشار اسد و نیروهایی مزدوری که از طرف وی جنگ زمین سوخته را پیش می‌بردند را حمایت کرده‌اند.

در این مقاله آمده است، هواپیمایی ماهان در خط مقدم این تلاش بوده است و باعث شد وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریمها را در سال ۲۰۱۱ اعمال کند.

در ادامه آمده تا همین اواخر، ماهان و شرکای تجاری آن با بهای مادی بسیار کمی از نتیجه تحریمها روبه‌رو بوده‌اند. هواپیمای آن هم‌چنان نه تنها در دمشق، بلکه همچنین در فرودگاههای سراسر اروپا، خاورمیانه و آسیا فرود می‌آید. سپس، سال گذشته، وزارت خزانه‌داری تاکتیک را تغییر داد. به جای این‌که فقط شرکتهای هواپیمایی را با تحریمها ضربه بزند، وزارت شروع به مجازات ارائه دهندگان خدمات زمینی که عملیات تجاری هواپیمایی را در سراسر جهان تسهیل می‌کنند کرد.

تولنگی می‌نویسد به بیان دیگر، دولت ترامپ، نشان داد که قصد دارد هزینه همکاری ماهان در قتل‌عام غیرنظامیان سوریه را با ایجاد آسمان غیردوستانه برای این خطوط هوایی افزایش دهد. اهداف اول آن خدمات ارائه دهنده هواپیمایی ماهان در مالزی و تایلند بود. هفته گذشته مشخص شد که این مراحل بخشی از یک استراتژی وسیعتر است، برای ماهان هوای هیچ آسمان دوستانه‌ای وجود نخواهد داشت تا زمانی که از جنگ جاری رژیم ایران در سوریه و حمایت جهانی آن از تروریسم را پشتیبانی کند.

در این مقاله آمده است پنجشنبه، ۲۴ ژانویه، وزارت خزانه‌داری یکی دیگر از ارائه دهنده خدمات ماهان را تحریم کردــ این بار در ارمنستان - همراه با قشم فارس ایر، هواپیمایی باربری که از طرف ماهان فعالیت می‌کند.

آمریکا باید به ضربه زدن به این تسهیل دهندگان ادامه دهد تا زمانیکه ماهان تعطیل شود...

آلمان اولین کشور اتحادیه اروپا است که این گام را برداشته و این ضربه بزرگی برای ایران است. رژیم به‌طور سنتی به شبکه‌های تهیه مستقر در آلمان برای دستیابی به فناوری دو منظوره مورد نیاز برای برنامه‌های موشکی و هسته‌یی خود متکی است. این شبکه‌ها، اغلب در مرکز مناطق صنعتی و بنادر، به خدمات حمل‌ و نقل هوایی رژیم ایران متکی بودند تا خرید ممنوع خود را به خانه تحویل دهند. نمایندگان رژیم که به اروپا فرستاده شده برای انجام فعالیتهای گریز از تحریم‌ها، اغلب در مسیرهای هوایی ماهان ایر در آلمان پرواز می‌کنند.

ممنوعیت آلمان احتمالاً تأثیر پیوسته‌ای بر مقصدهای باقی مانده اروپایی ماهان، از جمله آتن، بارسلونا، میلان و پاریس خواهد داشت. بسته شدن فضای هوایی آلمان، هر گونه تلاشی برای راه‌اندازی مسیرهای جدید در شمال اروپا را از بین می‌برد و در حال حاضر ممکن است کسانی را که هنوز به ماهان اجازه فرود می‌دهند، تحت تاثیر قرار دهد...

وی در پایان مقاله، خواستار این است که دولت ترامپ همچنان باید فشارهای شدید دیپلماتیک را بر متحدان ایالات متحده در خاورمیانه و آسیا برای تعطیل کردن پروازهای ماهان ایر اعمال کند.

 

نگاهی به سوابق هواپیمایی ماهان ایر متعلق به سپاه پاسداران خامنه‌ای

 

ایران‌ایر هم در لیست تحریم قرار گرفته است؛ واکنش وزیر راه رژیم آخوندی به تحریم هواپیمایی ماهان

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b5d04e8-8d6a-4962-b255-7d76fd6a2a9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات