728 x 90

هند ۲۵درصد واردات نفت ایران را کاهش داده است

هند ۲۵درصد واردات نفت ایران را کاهش داده است
هند ۲۵درصد واردات نفت ایران را کاهش داده است

 

وزیر نفت هند دهار مندرا پرادهان، در رابطه با تحریم نفتی رژیم ایران گفت، هند هم‌چنان به عراق به‌عنوان تامین‌کننده اصلی نفت خود تکیه دارد. صادرکنندگان عمده نفت به هند کشورهای عراق، ایران و عربستان سعودی هستند.


وزیر نفت هند، روز دوشنبه اول مرداد ۹۷ گفت، کشورش طی سه ماه گذشته حدود ۷میلیون تن نفت از عراق، ۵.۵میلیون تن از ایران و ۵میلیون تن نفت از عربستان سعودی وارد کرده است.

دهار مندرا پرادهان ادامه داد، در سال مالی ۲۰۱۷- ۲۰۱۸، یعنی از آوریل(فروردین) ۲۰۱۷ تا مارس (اسفند) ۲۰۱۸، پالایشگاههای دولتی هند نزدیک به ۹میلیون تن نفت از ایران خریداری کرده‌اند که به نسبت سال پیش از آن که بیش از ۱۳میلیون تن بود، کاهشی ۲۵درصدی را نشان می‌دهد.


سرنوشت معاملات نفتی هند با رژیم ایران

واردات نفت هند از عراق در همین بازه زمانی نزدیک به ۳۰میلیون تن بوده که به نسبت سال پیش از آن حدود پنج میلیون تن افزایش نشان می‌دهد.

وزیر نفت هند، در گزارش خود به پارلمان این کشور، سیاست هند نسبت به تحریم‌های مقرر شده از سوی آمریکا که از ۱۳آبان اجرایی خواهد شد را مشخص نکرده است. اما توضیح داد که این وزراتخانه، نفت مورد نیاز خود را از منابع مختلف و با در نظر گرفتن منافع تکنیکی و قیمتی تهیه خواهد کرد.

بزرگ‌ترین خریدار نفت رژیم ایران در سال میلادی گذشته کشور چین بوده که ۲۴درصد کل نفت صادراتی ایران را خریداری کرده است. برمبنای آمارهای سازمان انرژی آمریکا، هند در همین بازه زمانی ۱۸درصد از نفت صادراتی توسط این رژیم را خریداری کرده است.

 

تحریم ایران و روابط تجاری هند

هند نمی‌تواند مناسباتش با آمریکا و کشورهای خلیج‌فارس را به‌خاطر تجارت با رژیم ایران به خطر بیاندازد. عربستان سعودی و امارات متحده عربی علاوه بر وعده سرمایه‌گذاریهای کلان در هند، هم‌اکنون تأمین‌کننده یک‌سوم از درآمد کارگران هندی در خارج کشور هستند.

اولین مرحله از تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران از روز ۱۵مرداد سال جاری به اجرا گذاشته خواهد شد. آمریکا مشخص کرده است که می‌خواهد، تا تاریخ ۱۳آبان امسال با به جریان انداختن دور جدید تحریم‌ها حتی‌المقدور صدور نفت رژیم ایران را به صفر برساند.

نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، در جریان سفر اخیرش به هند، مقامات این کشور را فراخواند تا مواضع و مناسبات خود در قبال رژیم ایران را بازنگری کنند.

 

بیشتر بخوانید:

 

نگاهی به گسترش روند خروج کمپانیهای خارجی، در پی تحریم رژیم ایران. لیست رو‌به افزایش شرکتهای نفتی، بیمه و حمل‌‌ و نقل و بانکهایی که تا کنون قراردادهای تجاری خود با رژیم ایران را مورد بازبینی قرار داده یا کاملاًً قطع کرده‌اند:

 

  1. غول نفتی توتال، با قراردادی به ارزش ۴.۸میلیارد دلار
  2. شرکت نفتی لوک اویل روسیه
  3. شرکت هندی ریلاینس متخصص پالایش نفت RELAYNS صاحب بزرگ‌ترین مجموعه پالایش نفت در جهان
  4. شرکت آمریکایی دوورکورپوریشن dover corporation متخصص لوله‌های نفت
  5. شرکت ساکا نروژ. قرارداد با رژیم در سال ۲۰۱۷به ارزش ۲.۵میلیارد یورو
  6. شرکت دائلیم اینداستریال کره جنوبی که در زمینه نفت کار می‌کند. پروژه پالایشگاهی به ارزش ۲.۸میلیارد دلار
  7. شرکت لهستانی پی.جی.ان.ای.جی که در زمینه نفت کار می‌کند
  8. شرکت ساراس saras ایتالیا که در زمینه پالایشگاه فعال است
  9. شرکت تورم دانمارک که در زمینه تانکر و حمل ونقل فعال است
  10. شرکت ام. اس.سی. دومین شرکت بزرگ حمل‌‌ و نقل کانتینری جهان
  11. شرکت حمل‌‌ و نقل پترو لوجستیک
  12. شرکت بیمه لویدز lioyds لندن
  13. پالایشگاه کپسای اسپانیا
  14. شرکت چوب chubb که در زمینه بیمه فعال است
  15. شرکت کشتیرانی هاپاگ-لوید hapaq liovd آلمان اعلام کرد که خدمات خود را به مقصد تهران به نصف کاهش داده و خط دوم کشتیرانی‌اش به ایران را نیز تحت بررسی قرار می‌دهد. این کمپانی از لحاظ بزرگی، پنجمین شرکت کشتیهای باری جهان است.
  16. پالایشگاه نفت نارایا انرژی هند اعلام کرد همکاری خود را با رژیم آخوندی را کاهش می‌دهد. پالایشگاه نفت هند اعلام کرد قصد دارد از ماه جاری خرید نفت از ایران را به نصف برساند. این شرکت تا اکنون ماهانه حدود ۶میلیون بشکه نفت خام از ایران خریداری می‌کرد.
  17. شرکت کشتیرانی مولر، مرسک نروژ MERSK بزرگترین شرکت کشتیرانی دنیا
  18. شرکت آلیانز آلمان که در زمینه خدمات مالی و بانکداری جهانی فعال است
  19. بانک دی.زد آلمان. دومین بانک بزرگ آلمانی بانک
  20. بانک ایندوس indusind هند
  21. بانک یو.سی.او uno هند
  22. شرکت دوور آمریکا ‌dover سازنده انواع پمپ و دیگر تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت که در سال ۲۰۱۷شروع به انعقاد قراردادهایی در ایران کرده بود
  23. بانک بی.سی.پی سوئیس. بانک. «بی سی پی» سال ۱۹۶۳تأسیس شد و از جمله بازیگران فعال در ایران در ارتباط با فاینانس کالاهای تجاری بوده است.
  24. اوبربانک اتریش. در وبسایت خود نوشت: «اوبر بانک طی دو سال گذشته از مراجعه کنندگان بسیاری که با ایران در تجارت هستند، حمایت کرده است. تهدید تحریمهای ثانویه ایالات متحده که متوجه شرکتهای اروپایی است ما را وادار به عقب‌نشینی می‌کند».
  25. بانک ژاپنی میتسوبیشی ام یو اف جی (MUFG)
  26. بانک ژاپنی میزوهو (Mizuho)
  27. بانک هلابا آلمان
  28. شرکت خدمات بیمه اسکور اس ای Scor SE فرانسه پنجمین شرکت بزرگ بیمه در جهان گفت به‌دلیل تحریمهای ایالات متحده علیه رژیم ایران قراردادهای جدیدی با این رژیم منعقد نخواهد کرد و معاملات موجود با این کشور را نیز تمدید نخواهد کرد.
  29. بیمه لویدز لندن. رئیس شرکت بیمه لویدز لندن به رویتر گفت، ازسرگیری تحریم‌ها علیه (رژیم ایران) بدین معنی است که شرکتهای بیمه، «احتمالاً» قادر نخواهند بود تجارت‌های مربوط به ایران را از طریق پلاتفرم لویدز انجام بدهند. رویتر در گزارش خود می‌نویسد: «تحریم‌های جدید آمریکا، احتمالاً جلوی استفاده از آی.تی. پلاتفرم لویدز لندن را برای هر گونه شرکت بیمه ایران خواهد گرفت؛ این به مشکلات شرکتهای بیمه اروپایی که در ایران فعالیت می‌کنند افزوده می‌شود...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d4b87e9-8e96-4f1d-98fe-43a536bce6db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات