728 x 90

همیاری؛ جلوه‌گاه سرفرازیِ ملی و آبادانیِ غرورانگیز تاریخی

فراخوان به همیاری ملی با سیمای آزادی
فراخوان به همیاری ملی با سیمای آزادی

طی سالیانی که برنامهٔ همیاری با سیمای آزادی برگزار و اجرا شده است، شاهد چند تجربه یا دست‌آورد مشترک بین این برنامه‌ها بوده‌ایم. اگر بخواهیم این تجارب و دست‌آوردها را به‌عنوان راهنمای پی بردن به ضرورت برنامهٔ همیاری نام ببریم، باید روی این موارد تأکید کنیم:

۱ـ برنامهٔ همیاری ارزش‌های مقاومت در مبارزه‌یی همه‌جانبه و طولانی برای آزادی را بین جوامع ایرانی به اشتراک می‌گذارد. ارزش‌هایی که در متن یک پایداری طولانی خلق و جاری شده‌اند و از طریق سیمای آزادی به نسل‌های پیاپی قیامهای ایران و به مبارزات زنان و مقاومت زندانیان سیاسی انتقال یافته و تکثیر شده است.

۲ـ برنامهٔ همیاری، یک توانمندی و پتانسیل و استحکام را از جانب تمامیت مقاومت در برابر ارتجاع آخوندی، در معرض عموم قرار می‌دهد. در تکمیل این محور باید افزود که پایداری ۴۳ سالهٔ اقشار مردم ایران در این برنامه به هم پیوند و گره می‌خورد و استمرار می‌یابد.

 

۳ـ تماس‌گیرندگان از ایران تحت سلطهٔ دیکتاتوری آخوندی، بر ضرورت فعالیت سیمای آزادی به‌عنوان دوربین و صدایی برآمده از واقعیت‌های ایران اصرار ورزیده‌اند.

 

۴ــ درک ضرورت سازمانیافتگی و اثرگذاری اجتماعی آن در شرایط کنونی که ایران‌زمین بستر مهیای انفجارهای سیاسی و اجتماعی شده است، وجه بسیار مهم برنامهٔ همیاری با سیمای آزادی می‌باشد. به همین دلیل نقش سیمای آزادی در اطلاع‌رسانیِ به‌موقع، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای نسل سرنگونی‌خواه است.

 

۵ ـ طی سالیان فعالیت سیمای آزادی ـ و به‌طور خاص در برنامه‌های همیاری ـ شاهد بوده‌ایم که دقت، صحت و اعتبار اطلاع‌رسانی سیمای آزادی، منشأ اعتماد اقشار گوناگون مردم ـ به‌خصوص نسل جوان شورشی و معترض ـ شده است.

 

۶ ـ در تماس‌های پیشین با برنامهٔ همیاری سیمای آزادی، حضور اعضای کانون‌های شورشی یکی از فرازهای شورانگیز همیاری بوده است. طی یک سال گذشته، کانون‌های شورشی ثبات دیکتاتوری را برهم زده‌اند و پرتوهای امید دمیدن بامداد رهایی از پس ظلام ستم‌شیخی را بر ایران‌زمین می‌افشانند. در تماس‌های پیشین از کانون‌های شورشی با صفاتی چون «مشعلی فراراه آزادی ایران»، «امیدآفرین»، «فروغ گرمی‌بخش زندگی ما»، «دلیران و یلان جان بر کف» تقدیر شد.

بی‌شک در بیست‌و ششمین برنامهٔ همیاری با سیمای آزادی شاهد قدردانی بسا بیشتری از کانون‌های شورشی خواهیم بود که طی یک سال گذشته در کانون توجهات نسل شورشی و سرنگونی‌خواه ایران‌زمین قرار گرفته‌اند.

 

۷ ـ برنامهٔ همیاری، گردآورنده و متحدکنندهٔ پرتوهای امید به ایران آزاد فردا از اطراف ایران و جهان است. این همبستگی از یک‌طرف عشق بی‌شکست به آرمان آزادی را متبلور می‌کند و از طرفی بزرگ‌ترین سرمایهٔ انسانی در مقابل افول تاریخیِ حاکمیت تباه‌ساز ولایت فقیه است.

 

۸ ـ در یک سال گذشته که شهرهای ایران‌زمین یک هفته هم خالی از فریادهای اعتراض اقشار اجتماعی و در گسترده شدنشان، بدون قیامهای بزرگ نبوده‌اند، سیمای آزادی نقشی تعیین‌کننده در بازتاب گستردهٔ این اعتراضات و قیام‌ها داشت. این نقش و کیفیت آن را تماس‌ها و ارتباط بی‌وقفهٔ هموطنان با سیمای آزادی میسر و محقق نمود. بی‌شک در برنامه همیاری دی ۱۴۰۰ با سیمای آزادی، با توجه به عبور جامعهٔ ایران از تمامیت نظام آخوندی، نقش هموطنان و کیفیت ارتباط‌شان با سیمای آزادی، ضرورتی مضاعف نسبت به سال قبل خواهد داشت.

 

۹ ـ برنامهٔ همیاری، جلوه‌گاه گلریزان سرفرازیِ ملی و میهنی و آبادانیِ غرورانگیز مقاومت و پایداری سترگ نسل‌های پیاپی ایران‌زمین در برابر دیکتاتوری ولایت فقیهی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44418dba-771f-4e2a-abf2-65f27aa8a11c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات