728 x 90

همکاری شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران با القاعده و داعش

همکاری شبه‌نظامیان حوثی با القاعده و داعش در یمن
همکاری شبه‌نظامیان حوثی با القاعده و داعش در یمن

گزارش اطلاعاتی دولت یمن نشان می‌دهد که شبه‌نظامیان حوثی ‌از نزدیک با القاعده و داعش همکاری می‌کنند. دولت یمن روز پنجشنبه ۱۱فروردین در یک گزارش اطلاعاتی به شورای امنیت سازمان ملل شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را متهم به همکاری با القاعده و داعش علیه مردم یمن کرد.

العربیه انگلیسی که این خبر را مخابره می‌کرد می‌نویسد این گزارش نشان می‌دهد که شبه‌نظامیان حوثی هنگامی که کنترل صنعا را داشته‌اند اطلاعات جمع‌آوری شده به وسیله سرویسهای امنیتی ملی و سیاسی دولت را برای ایجاد روابط نزدیک با القاعده و داعش، اطلاعات را دستکاری و مورد استفاده قرار می‌دادند.

در این گزارش هم‌چنین با آزادسازی تعداد ۲۵۲زندانی با اتهامات تروریستی در شهر صنعا و سایر استانها توسط شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران اشاره شده است.

جمال محمد البداوی، یکی از تروریستهایی که در بکارگیری بمب در حمله به ناوشکن یو.اس.اس کول متعلق به ناوگان (پنجم) نیروی دریایی آمریکا باعث کشته شدن ۱۷ملوان و زخمی شدن ۳۹نفر دیگر گردید، توسط حوثی‌ها از زندان آزاد شده است (العربیه انگلیسی ۳۱مارس).

در ادامه این گزارش آمده است: «در حال حاضر پنجاه و پنج تروریست عضو القاعده در صنعا و دیگر مناطق تحت کنترل حوثی‌ها به سر می‌برند».

موسی النصیر علی حسن المهانی عضو القاعده به حضور جنگجویان القاعده در میان شبه‌نظامیان حوثی اعتراف کرد و گفت که این گروه مورد حمایت رژیم ایران به‌شدت به جنگجویان القاعده در صنعا اعتماد می‌کنند (همان منبع).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/583f6e7b-a2b9-4dab-a353-e343e80c35f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات