728 x 90

همه چیز زیر سر «آقا» است

خامنه‌ای
خامنه‌ای

یکی از ویژگیهای بارز خامنه‌ای این است که مانند همه دیکتاتورها هیچگاه مسئولیت پیآمد تصمیمها و عواقب اقداماتش را نپذیرفته است و همواره خرابی کارها و ویرانی‌ها را به مهره‌های مغضوب و از دور خارج شده حکومتش نسبت داده است.

یک نمونه‌اش، در حوزه اقتصاد کلان و آنجایی است که با معشیت و خوراک و آذوقه مردم تهیدست شده ایران سر و کار دارد. اقتصاد تحت‌امر خامنه‌ای امروز حتی از ورشکستگی و افلاس متعارف نیز گذشته است اما وی به‌تازگی مدعی شد که پیشرفتهای بزرگی در این بخش از جامعه مورد اذعان نهادهای بین‌المللی و کارشناسان جهانی است!

اما وضعیت بحرانی نظام در حدی است که مهره‌های ریز و درشت حکومتی با اعترافاتی که می‌کنند، پته عظما را روی آب می‌ریزند و باندهای نظام عملاً در افشاگریها علیه یکدیگر لاجرم عبای «آقا» را به وسط می‌کشند و به مخاطب نشان می‌دهند که خامنه‌ای در جریان ریز وقایع و بحرانهای لا علاج قرار داشته است و مانند موضوع گران کردن بنزین در آبان ۱۳۹۸ نه تنها بی‌تقصیر نیست بلکه با علم و اطلاع کامل از پیامدهای تصمیماتش دستور به سرکوب مردم محروم داد.

 

چاپ پول مانعی ندارد!

بحران فزاینده و لاعلاج اقتصاد چنان رژیم آخوندی را در تنگنا گذاشته است که هیچ‌کس نمی‌داند یک روز بعد چه در پیش است و تا کجا می‌توان روی صبر و تاب‌آوری مردم حساب کرد. اما خوب می‌دانند ریشهٔ بحران و مافیای فساد کجاست. با این حال هیچ‌کدام از مهره‌های باند مغلوب و غالب رژیم نزدیک‌ هزارتوی سراپا فاسد بیت ولایت و هیولای غارتگر سپاه نمی‌شوند. کارگزاران خامنه‌ای و سایر دانه درشتها در مکتب ولایت آموخته‌اند که نباید هیچ مسئولیتی را در هیچ زمینه‌ای و هیچ زمانی به عهده بگیرند. به‌عنوان مثال آخوند جلاد در سفر به استان فقیر هرمزگان به جای پاسخ به بیکاری، گرسنگی، فساد و فقر سراسری مردم در زمین حاصلخیز و ثروتمند کشور وقیحانه گفت:

«این میزان از فقر و بیکاری قابل توجیه نیست و باید با دقت بررسی شود و ببینیم چرا با این میزان از ذخایر، میادین نفتی و گازی مردم دارند با فقر و مشکل زندگی می‌کنند و این باید حل شود و حل آن هم در تهران نیست بلکه باید به دست توانای مدیران هرمزگان انجام بگیرد» (خبرگزاری تسنیم ـ ۲۳دی ۱۴۰۰).

 

در نمونه‌های امروزی هم افزایش سرسام‌آور رشد نقدینگی و تورم و قیمت دلار است که کسی حاضر نیست گردن بگیرد. اخیراً صالح آبادی رئیس بانک مرکزی آخوند رئیسی مدعی شده است دولت آخوند روحانی دست به یک کار غیرقانونی و خارج از مقررات مرسوم زده است و با فروش ارز دولتی به قیمت بازار آزاد و پرداختن دلارهای بدون صاحب به واردکنندگان باند مغلوب توانسته به قیمت افزایش نقدینگی و تورم و در واقع خالی کردن جیب مردم ستمزده ایران، ظاهراً کسری بودجه دولت آخوند روحانی را کاهش دهد اما بلافاصله همتی رئیس پیشین بانک مرکزی به صحنه آمده است و مدعی شد این کار را نکرده است بلکه ارز‌های مسدودی صندوق توسعه ملی را به بانک مرکزی برده! و به جای آن پول چاپ کرده! و باعث شده بحران بزرگتری هم‌چون آبان ۱۳۹۸ در سال۱۳۹۹ شکل نگیرد! اما همه این کارهای شیادانه و غیرقانونی با موافقت شورای اقتصادی سه قوه و از آنها مهمتر با اجازه و تأیید و تصمیم خامنه‌ای صورت گرفته است! وی مدعی است به‌طور مشخص و با زبان علمی به سران قوا و خامنه‌ای از پیآمد های فاجعه‌بار این اقدام هشدار لازم را داده است اما آنها و «آقا» فرمان اجرا داده‌اند و حالا طبق معمول خودشان را به کوچه علی چپ می‌زنند. به آنها گفته است که چاپ پول بدون پشتوانه چقدر خطرناک و برای یک اقتصاد ورشکسته وخامت‌بار است اما آقایان گفتند مانعی ندارد!

 

خامنه‌ای مسبب اصلی بحران اقتصادی

علی صالح‌آبادی- رئیس بانک مرکزی- گفته است در سال گذشته دولت چهار میلیارد دلار درآمد نفتی داشته اما از آنجایی که به ۱۰میلیارد دلار ارز نیاز داشت، بانک مرکزی شش میلیارد دلار ارز را از سامانه نیما به قیمت نزدیک به نرخ آزاد خریداری کرد و به قیمت ۴۲۰۰تومان به واردکنندگان فروخته است. به‌همین خاطر باعث افزایش پایه پولی و نقدینگی غول‌آسا و طبعاً تورم و گرانی شده است تا بتواند کسری دخل و خرج دولت آخوند روحانی را جبران کند. اما رسانهٔ حکومتی اقتصاد آنلاین سوم اسفند ۱۴۰۰ از قول همتی نوشت:

«رئیس کل اسبق بانک مرکزی ضمن رد ادعای خرید ارز نیمایی و فروش آن با نرخ ۴۲۰۰تومانی تأکید کرد که کسری حدود شش میلیارد دلاری تأمین ارز کالاهای اساسی از محل منابع و ذخایر بانک مرکزی تأمین شده که این اقدام با موافقت شورای عالی اقتصادی سران سه قوا و تأیید رهبری بوده است».

همتی در این پاسخ‌دهی به‌وضوح روشن ساخته که خامنه‌ای مسئول و مسبب اصلی این وضعیت یعنی تأمین کسری بودجه با چاپ پول بی‌پشتوانه است.

 

وی در ادامه این پاسخ ضمن بیان مجدد این‌که همه اقدامات تورم‌زا و فقر آفرین به امر خامنه‌ای صورت گرفته است توضیح می‌دهد که: «این اقدام با موافقت شورای عالی اقتصادی سران قوا و تأیید مقام معظم رهبری انجام شده است. طبق دستور مقام معظم رهبری مقرر شد آن بخش از ذخایر ارزی بانک مرکزی که برای خرید دارو و سایر کالاهای اساسی مصروف شده است به‌عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی ثبت و از محل درآمدهای ارزی آتی دولت طی سه سال تسویه شود» (ایسنا۳ اسفند۱۴۰۰).

 

دیگر برای حاشا دیر است
اما حرف اصلی در میدان عمل توسط جوانان، کارگران، معلمان و نسلی از شورشگران در کف خیابان زده می‌شود. در این صحنه و میدان واقعی خیزش‌ها و حرکتهای اعتراضی که یک روز نیز قطع نمی‌شود، عموم مردم با شعارها و فریادهایشان دست کج خامنه‌ای و سران فاسد سپاه و آقازاده‌های سلبریتی را عامل اصلی و مسبب نابودی این سرزمین و ساکنان غارت شده می‌دانند و با صدای رسا به آخوند جلاد رئیسی و پاسدار فاسد قالیباف هشدار می‌دهند که این آخرین پیام است و مردم دلیر و جوانان عاصی و شورشی آماده قیامند.

بنابراین حاشا کردن و خود را به کوچه علی چپ زدن دورانش تمام شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa528b12-2f92-4a9d-87f1-d5cf9fd4e2b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات