728 x 90

همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس، انعکاسی از تلویزیون اسکای نیوز

گردهمایی ایرانیان در پاریس با حضور مریم رجوی - آرشیو
گردهمایی ایرانیان در پاریس با حضور مریم رجوی - آرشیو

تلویزیون اسکای نیوز در انعکاس همایش سالانه مقاومت ایران در برنامه‌ای گفت: مقاومت ایران همایش سالانه‌اش در پاریس را در حالی برگزار می‌کند که در ایران تظاهرات علیه وخامت وضعیت اقتصادی ادامه دارد.

این اولین همایشی است که بعد از بیرون رفتن آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران برگزار می‌شود. خروج آمریکا از برجام باعث شد که فشار بر اقتصاد رژیم ایران بیشتر شود.

تشنگی و عوامل دیگری که تظاهر کنندگان در شهرهای ایران را می‌سوزاند تنها به‌خاطر بی‌آبی نیست بلکه طی سالیان مردم ایران تشنه آزادی نیز بوده‌اند.

رژیم حاکم بر ایران طی دهه‌ها آزادیهای مردم را مصادره کرده است. علاوه بر آزادی، رزق و روزی آنها نیز توسط این رژیم مصادره شده است. اموال مردم علیه خواسته‌های آنها مصرف شده، شعار تظاهر کنندگان در خیابانها به اندازه کافی روشن است؛مردم می‌گویند این رژیم بیشتر از آنچه که به وضعیت ما رسیدگی کند به سوریه و یمن و لبنان رسیدگی می‌کند و این دلیل ادامه‌دار بودن تظاهراتی است که ماههاست در شهرهای ایران وجود داشته، برخلاف آن که رژیم تلاش کرده است تا آن را خاموش کند.

 

مردم ایران خواهان تغییر هستند

در شرایطی که تظاهرات در ایران ادامه دارد مقاومت ایران آماده می‌شود که همایش سالانه اش در پاریس را برگزار کند. پیش از برگزاری این همایش علیرضا جعفرزاده نماینده شورای ملی مقاومت در واشنگتن گفت مردم ایران طی ماههای گذشته نشان دادند که خواهان تغییر هستند.

علیرضا جعفرزاده می‌گوید: « امسال به‌دلیل تظاهراتی که در ایران وجود داشته مهم است. تظاهرات نشان می‌دهد که مردم ایران خواهان تغییر هستند. همچنین بیش از پنجاه کشور عرب و اسلامی در مقابل این رژیم ائتلافی را به‌وجود آورده‌اند. این کشورها با تروریسم ایران روبه‌رو هستند».

 

تفاوت همایش امسال با همایش سالهای قبل

تظاهرات در داخل ایران و خارج آن به همایش امسال مقاومت ایران اهمیت زیادی می‌دهد.

آدام ارلی سخنگوی سابق وزارت‌خارجه آمریکا که در سمینار پیش از این همایش شرکت کرده بود گفت اهمیت این همایش به این خاطر است که بعد از بیرون رفتن آمریکا از توافق اتمی با ایران برگزار می‌شود.

آدام ارلی می‌گوید: تفاوت زیادی میان همایش امسال با سال گذشته است. اولاً به‌خاطر بیرون رفتن آمریکا از توافق اتمی با ایران، ثانیا سیاست آمریکا نسبت به ایران روشن شده است. آمریکا مجازاتهایی را علیه ایران اعمال می‌کند تا این‌که رژیم شروط او را بپذیرد.

جامعه ایران حرکت می‌کند و دامنه تظاهرات گسترش می‌یابد ولی پاسخ رژیم تنها یکی است سرکوب.

رئیس قضاییه این رژیم صادق لاریجانی تهدید کرد که تظاهر کنندگان تا سر حد اعدام مجازات خواهند شد. لاریجانی تظاهر کنندگان را به‌عنوان مخربهایی توصیف کرد که تلاش می‌کنند اقتصاد ایران را منهدم کنند. او مانند سایر عناصر رژیم این را نادیده می‌گیرد که توسعه‌طلبیهای رژیم در کشورهای منطقه بوده که اقتصاد این رژیم را منهدم کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9878b5a2-9bc9-4c14-8f53-e1c347371569"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات