728 x 90

هفته‌نامه لوپوئن: به جای بازگشت مفت و مجانی به برجام، آمریکا باید با ایران دربارۀ یک توافق جدید استوارتر مذاکره کند

جو بایدن رئیس جمهور  و کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور و کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا

هفته‌نامه لوپوئن روز ۱۶بهمن درباره اظهارات بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر بازگشت به برجام در مطلبی نوشت: «به جای بازگشت مفت و مجانی به برجام، آمریکا باید بر مطالباتش بیفزاید و با ایران دربارۀ یک توافق جدید استوارتر مذاکره کند».

این مطلب با اشاره به آغاز غنی‌سازی اورانیوم با غلظت بیست درصد توسط رژیم ایران افزوده است: «توافق اتمی موسوم به برجام دیگر حتی ارزش کاغذی که روی آن ثبت شده را ندارد و مقصر اصلی در این بین نه رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، که آن را بدترین معاملۀ آمریکا می‌خواند، بلکه "باند حاکمان مذهبی رژیم ایران است" که هرگز از دستیابی به سلاح اتمی چشم‌پوشی نکردند».

در این مطلب همچنین هشدار داده شده است که رژیم ایران با تولید بمب اتمی فقط شش ماه فاصله دارند و قادرند در آستانۀ انتخابات ریاست‌جمهوری "اخاذی اتمی" خود را از سر بگیرند.

در ادامه این مطلب آمده است: «نقض عامدانۀ برجام از سوی رژیم ایران به منزلۀ یک سیلی برای کشورهای اروپایی است که به مدت سه سال کوشیدند آن را زنده نگه دارند.

اگر چه سیاست "فشار حداکثری"دونالد ترامپ به سقوط رژیم ایران منجر نشد، اما، در نتیجۀ آن پایه‌های حکومت مذهبی ایران به لرزه افتاد. تحریم‌های آمریکا در کنار کاهش بها و صادرات نفت و بیماری"کووید ١٩" آسیب‌های شدیدی به اقتصاد ضعیف و بحران زدۀ رژیم ایران وارد آوردند. با این حال، این رژیم هم‌چنان عامل اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه است و سیاست توسعه طلبانۀ آن در منطقه از طریق حمایت از حزب‌الله لبنان، مستبد سوریه، بشار اسد، شبه‌نظامیان شیعه عراق، حوثی‌های یمن و گروه حماس به اجرا گذاشته می‌شود».

در ادامه این مطلب ضمن اینکه برجام به یک بازی فریبکارانه تشبیه شده، اضافه شده است: «عدم مقابله با این رژیم زیانبار تنها یکی از نقائص اصلی برجام بوده است. دو نقص دیگر این توافق ادامۀ برنامۀ موشکهای بالستیکی رژیم ایران و خصلت موقتی مفاد برجام است که همگی بعد از چند سال دیگر لازم‌الاجرا نخواهند بود. به همین خاطر برجام که این همه اروپایی‌ها در مدح آن سخن گفتند بیش‌از‌پیش به "یک بازی فریبکارانه شباهت دارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a7a36f6-2ba7-4027-98d3-7a226fe81c90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات