728 x 90

هفتمین هفته اعتراض بازنشستگان در ۲۱استان و ۲۸شهر، ضرب و شتم و دستگیری معترضان در تهران

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

هفتمین هفته اعتراض بازنشستگان در ۲۱استان و ۲۸شهر، ضرب و شتم و دستگیری معترضان در تهران

فراخوان بین‌المللی خانم رجوی به جامعه بین‌المللی به اقدام برای آزادی فوری بازداشت شدگان

صبح یکشنبه ۱۷اسفند ۱۳۹۹، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در اعتراض به وضعیت معیشتی و گرانی بی‌حد و حصر و پاسخ نگرفتن مطالباتشان برای هفتمین هفته متوالی در تهران و ۲۷شهر دیگر دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

علاوه بر تهران بازنشستگان در تبریز، اصفهان، یزد، قزوین، کرج، خرم‌آباد، اهواز، رشت، ارومیه، شیراز، کرمانشاه، اردبیل، ایلام، ساری، اراک، مشهد، سنندج، کرمان، بجنورد، آبادان، شاهرود، شوش، بهشهر، نیشابور، شوشتر، دزفول و هفت‌تپه در مقابل سازمان تأمین اجتماعی یا دفاتر استانداری رژیم تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در تهران نیروهای سرکوبگر انتظامی از صبح در خیابانهای منتهی به سازمان تأمین اجتماعی مستقر شدند تا از تجمع بازنشستگان جلوگیری کنند. همزمان آنها با بستن ایستگاه متروی سازمان تأمین اجتماعی مانع پیوستن مردم به اجتماع بازنشستگان شدند. نیروهای سرکوبگر هم‌چنین برخی تراکتها و بنرهای تظاهر کنندگان و موبایلهای شماری از شرکت‌کنندگان را گرفتند که با مقاومت بازنشستگان مواجه شد. آنها با حمله و هجوم به ضرب و شتم معترضان به دستگیری برخی از آنان مبادرت کردند. نیروی انتظامی در شاهرود نیز به تجمع‌کنندگان یورش برده و بنرها و پلاکاردهای بازنشستگان را گرفتند و تجمع‌کنندگان را پراکنده کردند.

از جمله شعارهای بازنشستگان در تجمعات و راهپیماییهای امروز به این موارد می‌توان اشاره نمود: «دشمن ما همین‌جاست، دروغ می‌گن آمریکاست»، «وعده وعید کافیه، سفره ماخالیه»، «سفره ما خالیه ظم و ستم کافیه وضع شما عالیه»، «این همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی»، «وعده وعید کافیه سفره ما خالیه» «تورم دلاریه حقوق ما ریالیه»، «خط فقر ۱۲میلیون حقوق ما ۳میلیون»، «چطور با حقوق زیر ۳میلیون زنده بمانیم».

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به بازنشستگان محروم و بپا خاسته گفت استمرار اعتراض آنها صدای عموم مردم ایران را برای احقاق حقوق به یغما رفته‌شان بازتاب می‌کنند. وی عموم جوانان میهن را به حمایت از معترضان فراخواند و خواستار اقدام فوری ملل متحد و ارگانهای مدافع حقوق‌بشر برای آزادی فوری بازداشت شدگان گردید.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷اسفند۱۳۹۹ (۷مارس۲۰۲۱)

هفتمین هفته اعتراض بازنشستگان در ۲۱استان و ۲۸شهر، - 0

هفتمین هفته اعتراض بازنشستگان در ۲۱استان و ۲۸شهر، - 1

هفتمین هفته اعتراض بازنشستگان در ۲۱استان و ۲۸شهر، - 2

هفتمین هفته اعتراض بازنشستگان در ۲۱استان و ۲۸شهر، - 3

هفتمین هفته اعتراض بازنشستگان در ۲۱استان و ۲۸شهر، - 4

هفتمین هفته اعتراض بازنشستگان در ۲۱استان و ۲۸شهر، - 5

هفتمین هفته اعتراض بازنشستگان در ۲۱استان و ۲۸شهر، - 6

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/513fc650-a87a-491e-ad37-251c397936e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات