728 x 90

هشدارهای قانونی نسبت به اقدام سرکردهٔ حزب‌الله لبنان مبنی بر اعلام واردات نفت از رژیم ایران

لبنان
لبنان

کارشناسان حقوقی نسبت به بازتابها و پیامدهای اقدام حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر اعلام واردات نفت از رژیم ایران، بر اساس معاملات، اعتبارات و ارسال به و از لبنان و بی‌میلی مؤسسات مالی و بانک‌های بین‌المللی مربوطه، برای همکاری با این کشور هشدار داده‌اند.

از سال۲۰۱۸ مقامات آمریکایی تحریم‌هایی را علیه هر کسی که آگاهانه با شرکتهای نفتی رژیم ایران به‌منظور خرید، تملک، فروش، انتقال یا بازاریابی فرآورده‌های نفتی ایران وارد شود، تحریم کرده‌اند.

ماههاست که لبنان شاهد یک بحران سوخت در نتیجه سهمیه‌بندی توزیع بنزین و سوخت دیزل در هفته‌های اخیر است، دو ماده‌ای که بانک مرکزی لبنان که ذخایر خارجی آن به‌شدت کاهش یافته است، برای آنها یارانه پرداخت می‌کرد.

 

دکتر پل مورکوس رئیس یک سازمان حقوق‌بشری به نام جاستیکا (Justicia)، هشدار داد: واردات سوخت از رژیم ایران، بدون اخذ معافیت ویژه از وزارت خزانه‌داری آمریکا، می‌تواند این کشور را تحت تحریم‌های آمریکا قرار دهد، که بازتاب این امر در انتقال حواله‌ها، اعتبارات و حمل و نقل به لبنان و از لبنان خواهد بود. وی هشدار داد که مؤسسات مالی بین‌المللی، از همکاری با این کشور خودداری خواهند کرد...(روزنامه الشرق الاوسط لندن ۲۹مرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/953c5484-c155-4fe9-8e70-7706c3e6d4a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات