728 x 90

هشدار ۱۰سناتور آمریکایی به اتحادیه اروپا:‌ تحریم رژیم ایران را تضعیف نکنید

هشدار ۱۰سناتور آمریکایی به اتحادیه اروپا
هشدار ۱۰سناتور آمریکایی به اتحادیه اروپا

سناتورهای‌ آمریکایی به کشورهای اروپایی در مورد سرپیچی از تحریم‌های ایالات متحده هشدار دادند. آنان گفتند در صورت دور زدن تحریمها یا تضعیف آن اروپایی‌ها با عواقبی روبه‌رو خواهند شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۲۶ژوئیه ۲۰۱۸= ۴مرداد ۱۳۹۷

واشنگتن ـ یک گروه از سناتورها به کشورهای اروپایی هشدار دادند که تلاش نکنند از تحریم‌های ایالات متحده علیه رژیم ایران سرپیچی کنند. این تحریمها بعد از این‌که رئیس‌جمهور ترامپ از توافق اتمی ایران خارج شد، به‌زودی اعمال خواهند شد.

ده سناتور امضاکننده نامه که همگی با برجام در سال ۲۰۱۵ مخالف بودند در نامه خود به سفرای بریتانیا، فرانسه و آلمان نوشتند:‌ هر گونه تلاشی برای دور زدن یا تضعیف این تحریمها را «به‌طور خاصی مشکلات ساز» خواهند دید. آنها گفتند تلاش برای چنین کاری با اقدام کنگره علیه آنها مواجه خواهد شد...

سناتورها که شامل تد کروز نماینده تگزاس، مارکو روبیو نماینده فلوریدا و تام کاتن نماینده آرکانزاس می‌باشند اشاره کردند که این تحریمها موضوعاتی از قانون ایالات متحده هستند و تنها به‌دلیل این‌که دولت قبلی برجام را مورد تأیید قرار داده بود کاهش یافته بودند...

 

تضعیف تحریمها با عواقبی روبه‌رو خواهد شد

سناتورهای آمریکایی نوشتند «ما این نامه را می‌نویسیم تا مصرانه از شما بخواهیم که از تمامی تحریم‌های ایالات متحده تبعیت کنید ولی همچنین تأکید می‌کنیم که در صورتیکه شما تلاش به دور زدن یا تضعیف شرایط آمریکائیان بکنید ما آن را به‌طور خاصی مشکل‌ساز خواهیم دید» آنها اضافه کردند « این قوانین مورد تصویب کنگره قرار گرفته شده و توسط اوباما امضا شده‌اند و توسط پرزیدنت ترامپ اعمال خواهند شد.».

سناتورها در نامه خود قید کردند «هر گونه تلاشی برای دور زدن یا تضعیف تحریم‌ها می‌تواند جهت تضمین آنها منجر به اقدام از جانب کنگره در هماهنگی با دیگر اجزای دولت ایالات متحده گردد،»...

بر اساس این تحریمها دولتها یا کمپانی‌های خارجی شامل مؤسسات مالی که با ایران معامله کنند مجازات خواهند شد.


کشمکش اروپا بر سر سود است نه اصول

تایمز لندن ۲۶تیر ۹۷ نوشت:

مخالفت کردن با ترامپ در اروپا به‌عنوان گزینه با فکر عالی ارائه می‌شود ولی کشمکش حول ایران کشمکش بر سر اصول نیست، بلکه نیاز فراگیر برای حمایت از سیاستهای باراک اوباما و کشمکش بر سر سود است.

فرانسه یک قسمت از بازار خودرو و بازار نفت ایران را می‌خواهد؛ انگلستان و آلمان فرصت را بو می‌کشند. همه ادعا می‌کنند که می‌خواهند به اصلاح‌طلبان ایران کمک کنند اما در واقع انگیزه خود را از سیاست بازرگانی می‌گیرند.

واقعیت این است که ترامپ در مورد ایران درست می‌گوید. توافقنامه برجام توسط رژیم تهران با حسن نیت امضا نشده است بلکه با این امید پای امضای برجام آمدند که یا بتواند راه خود به سمت یک بمب را با فریبکاری پیش ببرند و یا این‌که با حفظ تخصص هسته‌یی خود لحظه‌ای که توافقنامه منقضی می‌شود (بعد از ۱۲سال محدودیت غنی‌سازی اورانیوم برداشته خواهد شد) به بمب دست بیابد. تا آن زمان رژیم ایران از این تهدید استفاده می‌کند که قادر است روزی به یک بمب دست پیدا کند تا سرسپردگی همسایگانش را تضمین کند و راه را برای هژمونی ایران در خاورمیانه هموار کند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a6bae4b-d0ee-4b47-8ab8-96149d98324c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات