728 x 90

هشدار ژنرال جک کین نسبت به خروج از سوریه

​​​​​​​ژنرال جک کین معاون سابق ستاد نیروی زمینی ا رتش آمریکا
​​​​​​​ژنرال جک کین معاون سابق ستاد نیروی زمینی ا رتش آمریکا

ژنرال جک کین معاون سابق ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا در مصاحبه با فاکس‌ نیوز به خروج ارتش آمریکا از سوریه هشدار داد.

وی گفت: ما نیاز داریم هم‌چنان فشار را از طریق تحریم‌ها علیه رژیم ایران حفظ کنیم و همچنین در شرق سوریه هم‌چنانکه توضیح دادم باقی بمانیم ۷۰درصد میادین نفتی در آنجاست اگر ما آنجا را ترک کنیم رژیم ایران آن میدانهای نفتی را به‌دست می‌آورد و می‌تواند برای تأمین مالی جنگ سوریه و جنگ یمن با درآمدهای ناشی از آن میادین نفتی استفاده کند.

قابل ذکر است که یک مقام بلندپایه آمریکا روز ۴ اسفندماه گفت ایالات متحده حدود ۴۰۰نیروی نظامی را در سوریه باقی خواهد گذاشت و آنها را در دو منطقه این کشور تقسیم خواهد کرد.

 

خبرگزاری رویترز با مخابره این خبر افزود: این چرخشی توسط دونالد ترامپ است که راه را برای متحدان آمریکا برای باقی نگه‌داشتن نیرو در سوریه هموار می‌کند.

این مقام گفت در حدود ۲۰۰نیروی نظامی در پایگاه آمریکا در تنف Tanf در نزدیکی مرز عراق و اردن باقی خواهند ماند.

 

از سوی دیگر خامنه‌ای و بشار اسد روز دوشنبه ۶ اسفند در تهران یکدیگر را در آغوش کشیدند.

ولی‌فقیه ارتجاع بار دیگر از دیکتاتور خون‌ریز سوریه و حکومت جنایت‌پیشه او حمایت تمام‌عیار کرد.

خامنه‌ای گفت از صمیم قلب از کمک به رژیم بشار اسد افتخار می‌کند. اسد از حمایتهای بی‌دریغ خامنه‌ای از رژیمش تجلیل کرد.

 

دیدار دو جنایتکار علیه بشریت در تهران موجی از انزجار مردم سوریه و مردم ایران را بر می‌انگیزد.

حمایتهای بی‌دریغ خامنه‌ای از بشار اسد خون‌ریز به مرگ هزاران کودک سوری بر اثر حملات هوایی و توپخانه‌یی و حمله با گاز شیمیایی منجر شده است.

 

نزدیک به نیم میلیون سوری کشته شدند و ۱۱میلیون نفر آواره و بی‌خانمان شدند. تمامی زیرساختها و سرمایه‌های ملی سوریه بر اثر جنگ خانمان‌سوزی که با اوامر خامنه‌ای ادامه یافته از بین رفته است.

خامنه‌ای بیش از ۱۶میلیارد دلار به دیکتاتور خون‌ریز سوریه کمک کرده است. برخی این آمار را بسیار بیشتر می‌دانند.

همچنین دیما موسی معاون رئیس ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و اپوریسیون (سوریه) روز ۲۷ بهمن‌ماه گفت: به‌دنبال کنفرانس بین‌المللی ورشو که رژیم ایران را بزرگترین تهدید خاورمیانه توصیف کرد، گامهای عملی جدی برای از کار انداختن بازوهای فرامرزی این کشور حامی تروریسم ضروری است. وی تأکید کرد خطر رژیم ایران تنها به مشارکت اسد در کشتار مردم سوریه محدود نمی‌شود، چرا که این رژیم با داشتن هسته‌ها و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا در تعدادی از کشورها، کل منطقه را تهدید می‌کند.

دیما موسی افزود، مأموریت بازوهای رژیم ایران ترویج بی‌ثباتی و ناامنی در کشورهای مربوطه است. رژیم ایران از طریق شبه‌نظامیان حوثیها در یمن و حزب‌الله در لبنان و از طریق دهها گروه شبه‌نظامی تروریستی در سوریه و عراق اهداف خود را عملی می‌کند.

وی بر اهمیت حمایت کلیه کشورها به‌خصوص کشورهای عربی از اتخاذ گامهای جدی برای محاصره رژیم ایران و پایان دادن به دخالت‌های آن در امور کشورها و ترویج تروریسم در منطقه به‌ویژه در سوریه و عراق تأکید رد.

قبلا عبدالرحمن مصطفی رئیس ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه بر حمایت خود از افزایش تحریم‌ها علیه رژیم ایران تأکید کرده و خاطرنشان کرده بود که « تروریسم رژیم ملاها در منطقه بر هیچکس پوشیده نیست.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b262658b-c70a-428f-a300-8bf3fe932adf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات