728 x 90

هشدار پمپئو به دولت عراق: خودمان علیه عصائب و حزب‌الله عراق وارد عمل می شویم

برهم صالح - مایک پمپئو
برهم صالح - مایک پمپئو

سایت میدل ایست نیوز روز ۲مهر۹۹ در خبری نوشت برهم صالح رئیس‌جمهور عراق در جلسه‌یی پیام شدید‌الحن و تهدیدآمیز مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را به سران سیاسی عراق ابلاغ کرده است.

میدل ایست نیوز نوشت: یک پایگاه خبری عراقی به‌نقل از منابع بلندپایه جزئیات محرمانه‌ای از جلسه رؤسای جمهور و دولت و مجلس با سران نیروهای سیاسی عراق را فاش کرد.

این منابع به پایگاه «عراقی ۲۴» گفتند که برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق در این جلسه پیام شدیداللحن و تهدیدآمیز ایالات متحده را به سران سیاسی عراق ابلاغ کرده است.

در این جلسه که پیش‌تر اعلام شده بود «هادی العامری» و «نوری المالکی»، حاضر به شرکت در آن نشده‌اند، برهم صالح به نیروهای عراق خبر داده که تماسی تلفنی از جانب «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا دریافت کرده که در آن بر نارضایتی آمریکا از ادامه حملات به سفارت آمریکا و کاروانهای ائتلاف تأکید کرده است.

به گفته این منابع، «پمپئو به برهم صالح گفته که تصمیم بستن سفارت آمریکا در عراق هم‌اکنون روی میز رئیس‌جمهوری آمریکاست» و افزوده «اگر نیروهای آمریکایی به این روش از عراق خارج شوند و سفارت به این ترتیب بسته شود آمریکا رأساً در برخورد با عاملان این حملات وارد عمل خواهد شد».

برهم صالح به‌نقل از پمپئو افزوده که آمریکا در این باره به احدی از جمله کتائب حزب‌الله و عصائب اهل الحق رحم نخواهد کرد ضمن این‌که بسته شدن این سفارت پیامدهای بسیار منفی‌ای برای عراق و آینده‌اش خواهد داشت.

پمپئو در این تماس تلفنی افزوده که این آخرین هشدار به دولت عراق برای اقدام جدی برای برخورد با این گروه‌های قانون‌شکن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fe9163b-31fd-40e7-a3af-c711dfe089b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات