728 x 90

هشدار وزیر خارجه عربستان سعودی به رژیم ایران

عادل الجبير وزير خارجه عربستان
عادل الجبير وزير خارجه عربستان

عادل الجبیر: تهران باید این را بفهمد که جهان مانع از دستیابی‌اش به سلاح هسته‌یی خواهد شد.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز جمعه ۲۲تیرماه ۹۷با بیان این‌که؛ رژیم ایران باید بداند که تمام جهان به آن اجازه دستیابی به سلاح هسته‌یی را نخواهد داد، مجدداً بر حمایت کشورش از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر خروج آمریکا از توافق هسته‌یی این رژیم با کشورهای غربی تأکید کرد.

به گزارش العربیه وزیر خارجه عربستان سعودی که برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش به بلژیک سفر کرده است در مصاحبه با شبکه خبری«الحدث» در بروکسل گفت: «ایران باید این را بفهمد که اگر سیاستهای خصمانه خود را تغییر ندهد بیش‌ از‌ پیش منزوی خواهد شد.»

عادل الجبیر در بروکسل با چند تن از نمایندگان پارلمان اروپا نیز دیدارهایی داشت و با آنها بر سر بحرانهای جاری در منطقه خاورمیانه و دیگر موضوعات گفتگو کرد.

در این راستا نمایندگان پارلمان اروپا بر اهمیت ادامه دیدارهای بین‌المللی دوره‌ای میان عربستان سعودی و پارلمان اروپا تأکید کردند.

 

ادامه خصومتهای رژیم ایران

در حالی که جامعه جهانی نسبت به رفتارهای خصمانه و توسعه‌طلبانه رژیم ایران در کشورهای منطقه هشدار می‌دهد، رژیم ایران و شبه‌‌نظامیان وابسته به آن هنوز تلاش برای بی‌ثباتی منطقه را در دستور کار خود دارند. در این راستا الشرق‌الأوسط روز شنبه ۲۳تیر ۱۳۹۷ نوشت:

سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان گفت دفاع هوایی عربستان سعودی روز شنبه یک موشک بالستیک شلیک شده توسط شبه‌‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران که از استان صعده بطرف عربستان سعودی شلیک شده بود را رهگیری کرد.

سرهنگ ترکی مالکی گفت رهگیری موشک شلیک شده بطرف شهر نجران منجر به فرو ریختن اجزای موشک منهدم شده بر روی مناطق مسکونی گردید ولی تلفاتی به بار نیاورد.

 

دخالتهای رژیم ایران در یمن

سخنگوی ائتلاف عربی تأکید کرد که این اقدام خصمانه حوثی‌ها اثبات استمرار حمایت رژیم ایران از شبه‌‌نظامیان حوثی و نقض آشکار قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است. شلیک موشک‌های بالستیکی به شهرها و روستاهای پر ازدحام نقض قوانین بین‌المللی و انسانی است.

او افزود: چنین پشتیبانی از جانب ایران تهدیدی برای امنیت عربستان، منطقه خاورمیانه و امنیت جهانی بحساب می‌آید.

برخلاف قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت ملل‌متحد، این چندمین بار است که رژیم ایران با قاچاق تسلیحات ممنوعه برای شبه‌‌نظامیان حوثی اماکن مسکونی عربستان سعودی را هدف قرار می‌دهد. قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در تاریخ ۱۴آوریل ۲۰۱۵ با ۱۴رأی موافق و رأی ممتنع روسیه، در رابطه با جنگ داخلی یمن تصویب شد. این قطعنامه ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل تصویب شد و بدون اشاره به‌عملیات نظامی عربستان در خاک یمن، نیروهای نظامی در یمن را تحریم تسلیحاتی کرده است. همچنین این قطعنامه از مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور قانونی یمن حمایت کرده است. در این قطعنامه شورای امنیت ملل‌متحد همچنین از گروه انصارالله، شبه‌‌نظامیان وابسته به رژیم ایران خواست تا از شهرهای یمن عقب‌نشینی کند.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1738a047-c624-4c42-83cd-9d06738b7808"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات