728 x 90

هشدار وال استریت ژورنال به اقدام تروریستی سرکرده نیروی تروریستی قدس

وال استریت ژورنال
وال استریت ژورنال

 

وال استریت ژورنال در شماره امروز خود ۱۵آبان نسبت به اقدام تروریستی پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس هشدار داد و نوشت:‌ همان‌طور که انتظار می‌رفت، حسن روحانی نسبت به اعمال مجدد تحریمهای آمریکا واکنش نشان داد و گفت “تحریم‌های غیرعادلانه است”...اما نفر اصلی که در تهران باید حواسمان به او باشد قاسم سلیمانی است که فرماندهی نیروی قدس را برعهده‌دار که مسئول حمایت از نیروهای نیابتی تروریست در سراسر جهان است.

او تصمیم خواهد گرفت که چگونه و در کجا علیه منافع آمریکا تلافی کند که می‌تواند خشونت‌آمیز باشد و دولت ترامپ باید آمادهٔ پاسخ باشد.

 

بیشتر بخوانید

 

علم الهدی: کشورهای منطقه با موشک‌های ایرانی ویران خواهند شد

 

در پی اجرایی شدن مرحله دوم تحریمهای آمریکا، آخوند علم‌الهدی امام جمعه رژیم در مشهد در نماز جمعه اخیرش از تروریسم مورد علاقه نظام پرده برداشت و به خام خیالیهای رژیم اقرار کرد و گفت: « اگر کار به جایی برسد که نفت ما صادر نشود تنگه هرمز مین‌گذاری می‌شود. کشتی‌های نفتکش عربستان سعودی مصادره خواهد شد و کشورهای منطقه با موشکهای ایرانی ویران خواهند شد. (کلیپ)

 

آخوند علم‌الهدی در اشاره به نقش تروریستی شبه‌نظامیان حوثی در یمن افزود: ‌موشکهای قاهر که همراه با فناوری به انصارالله داده شده به نام سامانه یوم الاسد به‌محض دستور ایران برای تأسیسات نفتی آرامکو عربستان کافی ست و تمام این تأسیسات نفتی را از کار می‌اندازند.

 

آخوند علم‌الهدی در بخش دیگری از تهدیدهای تروریستی رژیم در منطقه و رویارویی آنها با کشورهای همجوار گفت: اگر بنا شد یک قطره نفت از ایران صادر نشود تنگه هرمز مین‌گذاری شده ناو گروه ارتش جمهوری اسلامی این مین‌گذاریها را نظارت و پاسداری می‌کند. از این تنگه هرمز در هر روز سه کشتی نفتی عربستان سعودی عبور می‌کند و اگر کار به جایی برسد که نفت ما صادر نشود ساعت پنج صبح هر روزی که اراده کنیم سه تا کشتی نفتی عربستان سعودی مصادره خواهد شد. نفتش را مصادره می‌کنیم پرسنلش را اسیر می‌گیرند. در درجه اول بعد از مصادره این سه کشتی نفت سکو و میدان مشترک نفتی امارات و قطر توسط ایران بسته می‌شود. تنها با شلیک یک موشک از ایران کل سیستم نفتی پایگاه وفاق قطر تعطیل خواهد شد اینها درصدد مقابله بر می‌آیند که از بالا حمله کنند به ایران شش فرودگاه بین‌المللی دوبی، ابوظبی، شارجه، ریاض، بحرین قطر اینها همان لحظه هدف موشک قرار می‌گیرند تمام مو اصلات هوایی و دریایی قطع می‌شود تنها در فاصله سی دقیقه تمام مسیرهای هوایی و دریایی کشورهای خلیج‌فارس در شلیک موشک ما منهدم خواهد شد و همه راهها قطع میشه.

 

در صورت دخالت آمریکا متحدانش که اینها باید بیایند به سراغ این قضیه اینها وقتی می‌آیند که نیمی از ثروت جهان یعنی چهار پنجم سوخت فسیلی جهان کشورهایی که در اختیار دارند چهار پنجم سوخت فسیلی‌شان کویت، قطر، بحرین، امارات، عربستان در یک زمان کوتاه به عصر حجر بر می‌گردند و وجود ندارند.

کل اقتصاد جهان و بورسهای آن که عمدتاً صاحب آنها این کشورهای عرب هستند از کار می‌افتند. قیمت نفت در همان لحظه اول به بشکه‌یی ۴۰۰دلار می‌رسد.

این آخوند حکومتی در حالیکه رویاهای تروریستی رژیم را از قول فردی دیگر بیان می‌کرد ادامه داد:

«شارجه ۱۴موشک؛ منامه چهار موشک، ابوظبی ۷موشک، دوحه ۱۱موشک،کویت ۲۲موشک، جده ۲۴موشک، ریاض ۲۸موشک، اینها اینها را نابود خواهند کرد...

 

... اگر بنا شد ایران تصمیم بگیرد یک قطره نفت منطقه خارج نشود به فاصله یک ساعت و نیم همه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نابود خواهند شد. به فاصله یک ساعت هم دو کشور بزرگ امارات و عربستان نابود خواهند شد.

 

برآورد اطلاعاتی آمریکا، احتمال حمله گروه‌های نیابتی رژیم ایران

شبکه سی.ان.ان، جمعه۶مهر ۹۷، به‌نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که ارزیابی‌های اطلاعاتی نشان می‌دهدگروه‌های نیابتی تحت حمایت رژیم ایران در فکر حمله یا حملاتی به منافع آمریکا هستند.

سه مقام وزارت دفاع آمریکا که گزارشگر سی.ان.ان گزارش خود را بر اساس اظهارات آنها تهیه کرده است گفته‌اند این گروه‌های نیابتی در سوریه و کشورهای خاورمیانه مستقر هستند و به‌دلیل ارسال سلاح از ایران به سوریه، دسترسی این گروهها به موشکهای بالستیک و سایر تسلیحات پیشرفته افزایش یافته است.

 

رژیم ایران برای درک تروریسم نگاه دقیقتری به‌عملکرد خود بیاندازد

خامنه‌ای، ولی‌فقیه ارتجاع، پس از حمله به رژه نیروهای مسلح رژیمش در اهواز، آمریکا را متهم دانسته و گفته بود «کار همان افرادی است که هر جا در سوریه و عراق گرفتار می‌شوند آمریکایی‌ها نجات‌شان می‌دهند و دست‌شان در جیب سعودی و امارات عربی است.....مطمئناً گو شمالی سختی به عوامل این اقدام خواهیم داد».

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، نیز یک روز بعد با رد اتهام دست داشتن ایالات متحده در حمله اهواز، از سران رژیم ایران خواست که برای درک دلایل این رخداد، نگاه دقیق‌تری به‌عملکرد خود بیندازند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز اتهام ایران را رد کرده‌اند.

در روزهای اخیر چند مقام آمریکایی نسبت به تهدیدهای احتمالی ایران علیه منافع آمریکا به‌شدت هشدار داده‌اند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نیز سوم مهر ۹۷در کنفرانس «اتحاد علیه ایران اتمی» به مقامات رژیم ایران هشدار داد: «اگر علیه ما و هم‌پیمانانمان قدمی بردارید و به شهروندان‌مان آسیبی برسانید... به‌طور قطع با عواقب بسیار بدی مواجه خواهید شد».

 

تعطیلی موقت کنسولگری آمریکا در شهر بصره عراق

نهایتا عصر جمعه ۶مهر ۹۷، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، اعلام کرد که مایک پومپئو، وزیر خارجه این کشور، دستور داده است که کنسولگری آمریکا در عراق به‌طور موقت بسته شود.

ساعتهایی قبل از آن مایک پومپئو در بیانیه‌یی به مقامات رژیم ایران هشدار داده بود که در صورت وارد آمدن هر گونه صدمه‌ای به آمریکایی‌ها و اماکن آمریکایی در عراق یا هر جای دیگری پاسخگو خواهند بود، خواه این عمل را نیروهای ایرانی مستقیم مرتکب شوند و خواه از طریق گروه‌های نیابتی.

این بیانیه عنوان می‌کند: «تهدیداتی که حکومت ایران، نیروی قدس سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان تحت حمایتقاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، متوجه کارکنان و اماکن آمریکایی در عراق کرده‌اند، در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. چندین مورد شلیک غیرمستقیم نیز به کنسولگری و سفارت ما در بصره و عراق شده است از جمله در همین بیست و چهار ساعت اخیر، که این عناصر شبه‌نظامی مسئول آن بوده‌اند.»

آقای پومپئو سپس اضافه می‌کند که قبل از این به صراحت گفته بوده که ایران باید بفهمد آمریکا به چنین حملاتی بلافاصله پاسخ مناسبی خواهد داد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0da64659-e0ce-41c6-a9a6-499aaf523f78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات