728 x 90

هشدار نسبت به رابطه تجاری با رژیم ایران به‌دلیل نامگذاری سپاه در لیست تروریستی

هشدار نسبت به رابطه تجاری  با رژیم ایران به دلیل نامگذاری سپاه در لیست  تروریستی
هشدار نسبت به رابطه تجاری با رژیم ایران به دلیل نامگذاری سپاه در لیست تروریستی

مارک دوبوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها روز شنبه ۲۴ فروردین ۹۸ به رابطه اقتصادی با رژیم ایران هشدار داد و گفت: تعیین سپاه پاسداران به‌عنوان اصلی‌ترین سازمان تروریستی در جهان پیامد‌های عملی عظیمی برای هر کسی خواهد داشت که بخواهد با رژیم ایران تجارت کند زیرا ۲۰تا ۴۰درصد کل اقتصاد ایران توسط سپاه پاسداران کنترل می‌شود. بنا بر این اگر شما با بخشهای اصلی استراتژیک اقتصاد ایران کار کنید شما با یک سازمان تروریستی تجارت کرده اید و این خطر عظیم قانونی و مدنی برای شرکتها خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر شما یک بانک آلمانی یا انگلیسی باشید و بخواهید در کاری که سپاه پاسداران سهم عمده‌ای در آن در ایران دارد سرمایه‌گذاری کنید آیا شما در آن صورت تهدید مجازات آمریکا می‌پذیرید؟ گفت، درست است شما خطر پیگیرد قانونی و ممنوعیت دریافت ویزای ورود به آمریکا برای شما یا خانواده‌تان را پذیرفته‌اید حتی با توجه به این‌که سپاه پاسداران پیش از این لیست‌گذاری شده بود در این لیست‌گذاری جدید تحت عنوان سازمانهای تروریستی خارجی تحت قوانین وزارت‌خارجه، اگر شما هر نوع کمک مادی در هر سطحی اعم از مالی، فنی، مشاوره‌ای یا هر نوع آموزشی به سپاه در هر ظرفیتی بدهید شما نیز لیست‌گذاری خواهید شد که این شامل نه تنها افراد آمریکایی بلکه افراد خارجی نیز می‌شود که با سیستم مالی یا بازار آمریکا ارتباط داشته باشند و حتی اگر هیچ ارتباطی نداشته باشند ولی هر کمکی کرده باشند در آمریکا زندانی خواهند شد.

 

مارک دوبوویتز همچنین در پاسخ به این سؤال که واکنش اروپا و سایر نقاط درباره لیست‌گذاری سپاه پاسداران چه بوده است، افزود، واکنش‌ها بسیار جالب بوده از یک طرف گفته‌اند که شوکه‌کننده بوده و سپاه پاسداران تلافی خواهد کرد و آمریکاییان را خواهد کشت و این تصمیمی وحشتناک توسط دولت ترامپ بوده است ولی از طرف دیگر می‌گویند این غیرضروری بود و ما قوانین داریم که عملاً تجارت با سپاه را ممنوع می‌کند. شما می‌توانید هر دو واکنش را ببینید.

ولی واقعیت این است که واکنش آن چیزی بود که باید می‌بود که بخش اصلی استراتژیک اقتصاد رژیم ایران باید ایزوله می‌شد و هر کس که به تجارت با این رژیم ادامه دهد باید که در مورد آن دوبار فکر کند.

 

وی درباره احتمال تلافی کردن رژیم ایران اضافه کرد که همیشه خطر برای نفرات و سرمایه‌های آمریکا وجود داشته است زیرا رژیم ایران برای ۴۰سال است که با آمریکا در جنگ است... آنها به تحریکات و کشتار و مثله کردنهای خود ادامه می‌دهند و آمریکا نیاز دارد که نسبت به آنها واکنش نشان دهد و بدترین واکنشی که ما می‌توانیم داشته باشیم این است که کاری نکنیم و نشان دهیم که هیچ پیامدی برای این نوع رفتار تجاوزکارانه آن وجود ندارد.

بنا بر این فکر می‌کنم از زمان آن مدتهاست که گذشته است که آمریکا خط (سرخی) بکشد که، هرنوع اقدامی و هر نوع آسیبی به آمریکا و افراد و سرمایه‌های ما با تمام ابزارهای قدرت آمریکا مواجه خواهد شد.

خبرنگار از مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسیها می‌پرسد که آیا فشار ماکزیمم روی رژیم ایران تابه‌حال کارآیی داشته و می‌تواند تغییر رفتار این رژیم را باعث شود گفت، یک مقاله مهمی حدود ۲هفته پبش توسط بن هابرت در نیویورک تایمز بود که او عملاً مقاله‌ای مشروح نوشته و نشان داده بود که در اثر این فشار ماکزیمم رژیم ایران مجبور است یک تصمیم نهایی بین اولویتهای نظامی و اقتصادی بگیرد و با این گزینش آنها پولها و اعتبارات و حمایتی را که به شبه‌نظامیان شیعی و به جنگجویان حزب‌الله می‌دادند را قطع کرده‌اند و اکنون یک فشار مالی روی این نیروهای تروریستی و نیابتی و جود دارد که ایران برای مدتها از آنها حمایت کرده بود.

توافق اتمی به رژیم ایران این امکان را می‌داد که مجبور نبود این تصمیم نهایی را بگیرد، هم می‌توانست وجه نظامی و هم اقتصادی را داشته باشد،‌ولی اکنون که مجبور است این تصمیم را بگیرد اقتصاد آن تحت فشار است مردم در خیابان‌ها در حال تظاهراتند همزمان برخی از وجوهی را که به رژیمهای خطرناک و نیروهای مزدورش می‌داد را قطع کرده است. و این فرقی است که ایجاد شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17fc65cb-24d4-4724-8ec2-65901e4c9101"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات