728 x 90

هشدار مورگان اورتگاس نسبت به اقدامات سایبری رژیم

مورگان اورتگاس
مورگان اورتگاس

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز ۲ آبان در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «ما در مورد تواناییهای سایبری رژیم ایران بارها هشدار داده و گفته‌ایم که آنها را مورد حسابرسی قرار خواهیم داد و با هر کسی که در انتخابات ما دخالت کند برخورد می‌کنیم».

برملا شدن دخالت رژیم آخوندی در انتخابات آمریکا

وال استریت ژورنال روز ۳۰ مهر ۹۹ نوشت: مقامات آمریکایی گفتند رژیم ایران مسئول ارسال انبوه و رگباری از ایمیلها به شهروندانی آمریکایی با قصد ارعاب رأی دهندگان و دامن‌زدن به ناآرامی‌های اجتماعی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری است. ر‌ژیم ایران ارسال ایمیلها به‌طور دروغین از جانب یک گروه راست گرای آمریکایی انجام داده است.

ایمیلها به رأی دهندگان دموکرات در تعدادی از ایالتهای کلیدی در انتخابات مانند فلوریدا و پنسیلواینا ارسال شده است و تلاش شده القا شود نویسنده این ایمیلها گروه راست افراطی «پسران سربلند» هستند.

جان رتکلیف John Ratcliffe مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز چهارشنبه در ساختمان مرکزی اف.بی.ای در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد رژیم ایران و روسیه دست به اقداماتی برای تاثیر‌گذاری بر افکار عمومی در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زده‌اند.

او گفت رژیم ایران در پشت این ایمیلهای دروغین برای ارعاب رأی دهندگان است.

او هم‌چنین گفت رژیم ایران در حال پخش ویدئویی است که از طریق آن تلاش دارد به افراد به‌طور دروغین القا کند می‌توانند از خارج از خاک آمریکا آرای تقلبی بدهند.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت رژیم ایران و روسیه بعضی از اطلاعات ثبت نام رأی دهندگان آمریکایی را به‌دست آورده‌اند. او این اقدامات را نشانه استیصال آنها توصیف کرد.

رتکلیف گفت ارسال ایمیلهای دروغین از جانب رژیم ایران با هدف تخریب دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته است.

چند مقام رسمی آمریکایی آشنا با اطلاعات ایمیلها گفتند هدف رژیم ایران تضعیف اعتبار انتخابات ریاست‌جمهوری و تخریب دونالد ترامپ بوده است.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا روز چهارشنبه گفت اطلاعات مربوط به این ایمیلهای طی حدود ۲۴ ساعت گذشته کشف و با سرعتی که از قبل دیده نشده به اطلاع عموم رسید.

کریستوفر ری Christopher Wray مدیر اف.بی.آی که در این کنفرانس مطبوعاتی حضور داشت گفت ما دخالت کشورهای خارجی یا هر گونه اقدامات مجرمانه در انتخابات را که حرمت آرا را تهدید یا اعتماد عمومی به نتایج انتخابات را تضعیف کند را تحمل نخواهیم کرد.

سناتور مارکو روبیو Marco Rubio رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا و سناتور مارک وارنر Mark Warner عضو ارشد دموکرات این کمیته در بیانیه مشترکی گفتند دشمنان ما در خارج از آمریکا خواهان دامن‌زدن به هرج و مرج و تضعیف اعتماد رأی دهندگان به نظام و ساختار انتخابات هستند.

سناتور انگس کینگ Angus King عضو کمیته اطلاعات سنای آمریکا افشاگری روز چهارشنبه را مورد تقدیر قرار داد و مصرانه از دولت ترامپ خواست تا به شفافیتش در مورد تهدیدات خارجی نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ادامه دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9dec38f6-4be9-4644-8e89-90b4d5f844ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات