728 x 90

هشدار مهدی کروبی به خامنه‌ای نسبت به خطر قیام و فوران خشم مردم؛ قضیه این است که فاتحه همه ما را می‌خوانند

خطر قیام و فوران خشم مردم
خطر قیام و فوران خشم مردم

مهدی کروبی در نامه مبسوطی به خامنه‌ای نسبت به خطر قیام و فوران خشم مردم به ستوه آمده از ظلم و فساد هشدار داد.
در این نامه، کروبی حرفهای خامنه‌ای را که روز ۶دی ۹۶در واکنش به حرفهای احمدی‌نژاد گفته بود: «کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند»، نقل کرده و خطاب به ولی‌‌فقیه ارتجاع می‌‌نویسد:« (شما) در ۳۸سال گذشته همواره در بالاترین سطح قدرت حضور داشتید. ۸سال در مقام ریاست‌جمهوری و قریب۲۹سال در جایگاه رهبری آنهم به‌عنوان حاکم و ولی مطلق. بنابراین با توجه به میزان حضور و نفوذ‌تان در بالاترین لایه قدرت نظام باید بپذیرید که وضعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز کشور نتیجه مستقیم سیاستهای راهبردی و اجرایی شماست.......


کروبی در نامه‌اش موارد حذف و جراحی اجزای دیگر نظام توسط خامنه‌ای از خود کروبی و موسوی گرفته تا رفسنجانی واحمدی‌نژاد و تقلبات انتخاباتی و تبدیل کردن مجلس خبرگان به بخشی از دفتر خامنه‌ای را ذکر کرده و ضمن اشاره به گوشه‌هایی از نتایج هولناک فساد و چپاول حکومتی و تمرکز ثروت و قدرت در نهادهای تحت کنترل خامنه‌ای و سپاه پاسداران از جمله می‌نویسد:
-« شما که از جزئیات پرونده‌‌یی که وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات در سال ۱۳۸۴پیرامون دخالت‌های نظامیان و شبه‌نظامیان در امر انتخابات ریاست‌جمهوری تهیه کرده بودند مطلع بو دید. متأسفانه آقای خاتمی آن گزارش را بنا‌ به ملاحظاتی انتشار عمومی نداد و همین امر مورد اعتراض کتبی اینجانب قرار گرفت»
-«به موازات دخالتهای مادی و معنوی حکومت در حوزه‌ها استقلال حوزه‌های علمیه مخدوش گردیده و جایگاه آنان نزد مردم به‌شدت آسیب دیده است». 
- «برخی دلسوزان می‌گویند بیش از ۵۰درصد ثروت کشور در دست چند نهاد‌ حاکمیتی است که نظارتی هم بر آنها اعمال نمی‌شود». 
-« اعتراضهای اخیر مردم در شهرهاى مختلف کشور علیه ظلم و فساد و تبعیض زنگ خطری است که هر چه زودتر باید آن را دریابید ». 

کروبی سپس هشدار خمینی در مورد خطر جنگ قدرت و غارت بین آخوندهای حکومتی را یادآورشده و با نقل جمله خمینی می‌نویسد:«بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست و یک انفجار حاصل بشود. از آن روز بترسید که ممکن است یکی از “ایام الله”، خدای نخواسته باز پیدا بشود و آن روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به ۲۲بهمن. قضیه این است که فاتحه همه ما را می‌خوانند»
کروبی اضافه می‌کند:«نظام این روزها چنان در سراشیبی قرار گرفته که از تجمع چند هزار نفری مردم به ستوه آمده از ظلم و فساد احساس خطر می‌کند».
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e21091e-5ba9-4b6f-85e5-15073c277ac1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات