728 x 90

هشدار مجدد دونالد ترامپ برای غرق و منهدم کردن قایقهای مسلح رژیم ایران

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا عصر چهارشنبه ۳اردیبهشت ۹۹ بار دیگر هشدار داد که به خطر افتادن کشتی‌ها و نیروهای نظامی آمریکا در منطقه توسط نیروهای نظامی رژیم ایران را اصلاً تحمل نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری کاخ‌سفید گفت: «ما نمی‌خواهیم قایق‌های مسلح رژیم ایران اطراف کشتی‌های ما باشند؛ این در دولت اوباما همیشه رخ می‌داد اما در دولت من اتفاق نیفتاد و آنها مراقب بودند و مشکلی نداشتیم».

 

دونالد ترامپ افزود: «با این حال روز گذشته متوجه شدم دوباره این اتفاق‌ها رخ داده، البته به شکلی آرام‌تر، اما به‌هرحال دوباره تکرار شده و ما اصلاً آن را تحمل نمی‌کنیم».

دونالد ترامپ تأکید کرد که هرگز اجازه نخواهد داد نیروهای رژیم ایران کشتی‌های آمریکایی و سرنشینان آنها را به خطر بیاندازند و در صورتی آنها چنین کنند به سمت آنها شلیک خواهیم کرد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در یک پیام توئیتری اعلام کرد: من به نیروی دریایی آمریکا دستور دادم که هر کدام و همه قایقهای مسلح رژیم ایران که برای کشتی‌های ما در دریا مزاحمت و تعقیب قراردهند، غرق و منهدم کنند. (توئیتر دونالد ترامپ ۳ادریبهشت۹۹)

 

هشدار قبلی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا- سنتکام - در ۲۷فروردین ۹۹ به‌دنبال تحریکات سپاه پاسداران ولایت فقیه در خلیج‌فارس

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز ۲۷فروردین ۹۹ در بیانیه‌یی بیانیه‌یی تحت عنوان «قایق‌های سپاه پاسداران در خلیج‌فارس عملکرد ناامن و غیرحرفه‌یی با نیروی دریایی آمریکا انجام می‌دهند»، اعلام کرد: قایقهای سپاه پاسداران به‌طرز خطرناکی نزدیک کشتی‌های نظامی آمریکا آمدند و ارتش آمریکا این حرکات را «خطرناک و تحریک‌آمیز خواند. فرماندهان کشتی‌های جنگی آمریکا دفاع از خود را یک حق ذاتی می‌دانند. (سایت سنتکام۲۷فروردین ۹۹)

 

دیوید نورکویست، معاون وزیر دفاع‌ آمریکا، روز ۳اردیبهشت ۹۹ گفت: رئیس‌جمهور هشدار مهمی به‌رژیم ایران داد. همه کشتی‌های ما حق دفاع از خود را محفوظ نگه می‌دارند و افراد رژیم باید در مورد رفتارشان بسیار مراقب باشند.

معاون وزیر دفاع‌ آمریکا افزود: برنامه موشک بالستیک رژیم ایران هم‌چنان یک تهدید منطقه‌یی محسوب می‌شود. ما کماکان در رابطه با توانایی‌مان برای دفاع در برابر تهدیدهایی که رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن ایجاد می‌کند، مطمئن هستیم.

 

ژنرال جان هایتن معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: پیام رئیس‌جمهور به‌شدت واضح است و فکر کنم رژیم ایران این را فهم کند. وی افزود این یک نمونه دیگر از رفتار بدخواهانه رژیم ایران است.

 

سناتور لیندزی گراهام ضمن حمایت از تصمیم دونالد ترامپ گفت: من کاملاً از تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ حمایت می‌کنم که به کشتی‌های نیروی دریایی اجازه داده تا با هر گونه تهدیدی که از طرف ایران هست درگیر بشوند. ما مدیون مردان و زنان اونیفورم پوش مان هستیم که بتوانند از خودشان دفاع کنند.


خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: دونالد ترامپ روز چهارشنبه گفت ما به خطر افتادن ملوانهایمان را تحمل نمی‌کنیم. اگر آنها کشتی‌های ما را به خطر اندازند و خدمه و ملوانهای کشتی‌مان را در خطر قرار دهند من نمی‌گذارم چنین وضعیتی اتفاق بیفتد و ما آنها را غرق می‌کنیم.
این[چنین وضعیتی] یک تهدید است و وقتی آنها که مسلح هستند و سلاح های اساسی هم دارند به کشتی ما نزدیک شوند ما غرقشان می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00c53d44-62c9-482c-a457-5cfe28872b35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات