728 x 90

هشدار مایک پمپئو به رژیم ایران در پی حملات موشکی به مقر مشترک نیروهای آمریکایی و عراقی در عراق

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

در پی حملات موشکی مزدوران رژیم ایران به مقر مشترک نیروهای آمریکایی و عراقی در عراق وزیر خارجه آمریکا گفت: به سران رژیم ایران یادآوری کنیم که هر حمله‌یی توسط آنها یا نیروهای نیابتی آنها با هر هویتی که به آمریکایی‌ها، متحدانمان یا منافع‌مان آسیب برسانند، با یک پاسخ قاطع آمریکا مواجه خواهند شد.

رژیم ایران باید به حق حاکمیت همسایگانش احترام بگذارد و فوراً تأمین کمک مرگبار و حمایت از طرفهای ثالث در عراق و سراسر منطقه را متوقف کند.

در این بیانیه هم‌چنین آمده است:
نیروهای نیابتی رژیم ایران اخیراً به انجام چند حمله علیه پایگاههایی که نیروهای امنیتی عراق در یک مکان مشترک با پرسنل آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی مستقر هستند، مبادرت کرده‌اند. در تاریخ 9دسامبر، آنها به یک حمله موشکی علیه یک تأسیسات عراق واقع در مجموعه فرودگاه بین‌المللی بغداد دست زدند. حمله ۹دسامبر پنج سرباز عراقی را مجروح کرد که دو نفر آنها جراحت شدید برداشتند. در پی این حمله در تاریخ 11دسامبر حمله دیگری به فرودگاه انجام شد. ما امیدواریم و دعا می‌کنیم که این عراقیان شجاع سریعاً و به‌طور کامل جراحتهایشان بهبود یابد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/385f3bb4-92d1-4c5d-9ce5-cdb74a0f1db3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات