728 x 90

هشدار سران، مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی از خطر تکرار قیامی گسترده‌تر از قیام دیماه 96

قیام ایران دیماه 96
قیام ایران دیماه 96

در حالی که حرکتهای اعتراضی و تظاهرات علیه رژیم آخوندی در حال گسترش است، حکومت آخوندی از طریق سران، مهره‌ها و رسانه‌های خود نسبت به خطر تکرار قیامی گسترده‌تر از قیام دیماه 96 هشدار می‌دهد.

خبرگزاری حکومتی ایسنا اول اردیبهشت نوشت: جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ارتجاع خطاب به مدیران ارشد رژیم درباره خطر اعتراضات مردم گفت:  موضوع کازرون باید حل شود، نمی‌شود مردم هر روز به خیابان بیایند و عده‌یی هم بر این موج سوار شده و شعارهای خود را سر دهند.

وی  افزود: مسأله یزد، زاینده رود و خوزستان هم مثل مسأله تک نرخی شدن ارز است و نباید این مسائل بحران و تبدیل به جریانی شود که از سوی کشورهای خارجی ایجاد شده و برخی روی آن موج سواری می‌کنند یا وقتی خانمهای محجبه شعار می‌دهند برخی روی آن موج سواری می‌کنند. ما نباید اجازه بدهیم مشکلات به چالشهای سیاسی، اجتماعی و امنیتی تبدیل شود.

روزنامه حکومتی اعتماد نوشت: با همه تلاشها برای کاهش ضریب نارضایتیهای عمومی، اعتراضات ادامه دارد. یک روز در اصفهان، یک روز در خوزستان و فارس و یک روز هم در کردستان. موضوعات مختلفی از آب گرفته تا سفره‌های خالی موجب نارضایتی مردم شده و آنها را به خیابانها می‌کشاند. مردم بانه، جوانرود، سقز، مریوان، سردشت و پیرانشهر طی یک هفته گذشته سفره‌های خالی خود را کف خیابان پهن کرده‌اند. مردم کازرون در یک هفته گذشته علیه نماینده مجلس شعار دادند...

این روزنامه حکومتی افزود: مسئولان و اداره‌کنندگان کشور همین تازگی‌ها اعتراضات گسترده دی ماه را پشت سر گذاشته و می‌دانند که جلب رضایت مردم و رفع مشکلات آنان اوجب واجبات است.

روزنامه حکومتی آرمان اول اردیبهشت نوشت: تاج‌زاده، معاون سابق وزارت کشور رژیم نیز گفت: مشکلاتی که امروز مردم با آن مواجه هستند نه تنها زنگ خطر را برای دولت روحانی بلکه برای همه به صدا درآورده است. ما فرصت زیادی نداریم؛ همه ما باید توجه کنیم که جامعه ما در شرایط مساعدی به‌سر نمی‌برد و سیاست‌های جاری به بن‌بست رسیده است. به همین دلیل باید در نحوه اداره کشور تجدید نظر صورت بگیرد.

وی با اعتراف به وضعیت وخیم هر دو باند حاکمیت و ارتباط تنگاتنگ آنها با یکدیگر  افزود: ما به تجربه دریافته‌ایم هر زمان که اصول‌گراها دچار ضعف شده‌اند این مسأله روی اصلاح‌طلبان نیز تأثیر منفی گذاشته و مشکلاتشان نیز را بیشتر کرده است. به همین دلیل علاقه داریم که جریان اصول‌گرا هرچه زودتر بر مشکلات درونی خود فایق بیاید.

مرعشی رئیس باند کارگزاران درباره گسترش نارضایتی عمومی نوشت: این نارضایتی مهم است... فقط شورای نگهبان، سپاه، بسیج و اصول‌گرایان افراطی اشتباه نکرده‌اند، ما نیز اشتباه کرده‌ایم. (نظام) توان اشتباهات پی‌درپی ما و آنها را ندارد... یک اتفاق کوچک در مشهد (در دیماه)، 84شهر ایران را دچار ناآرامی کرد. اگر این ضایعه حداکثری صورت گیرد، چه کسی خواهد توانست این جریان را جمع کند؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/482d7781-9558-457d-b8db-c694bb58ba34"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات