728 x 90

هشدار سایت حکومتی: نارضایتی که از تحت فشار قرار گرفتن تعداد زیادی از جمعیت به‌وجود می‌آید می‌تواند مخرب باشد

فقر در ایران
فقر در ایران

سایت حکومتی بهارنیوز ۱۶بهمن ۱۴۰۰ ضمن هشدار نسبت به افزایش نارضایتی مردم به دلیل فشار اقتصادی نوشت: «با افزایش نارضایتیِ بخش بزرگی از جمعیت کشور، سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم آسیب می‌بیند. این هم محدود به کارگران نمی‌شود بلکه به‌صورت گسترده در بین جوانانی که زندگی آنها تحت فشار قرار گرفته نیز سرایت می‌کند. نارضایتی که از تحت فشار قرار گفتنِ تعداد زیادی از جمعیت به‌وجود می‌آید می‌تواند مخرب باشد».

این سایت حکومتی در ادامه افزود: حداقل دستمزد سال‌هاست با هزینه‌‎های زندگی یک خانوار متوسط کارگری فاصله پیدا کرده و در این سه چهار سال اخیر با توجه به نرخ تورم بالای بعد از تحریم‌ها این فاصله بیشتر هم شده است. فاصله زیاد بین حداقل دستمزد و نرخ تورم و سبد معیشت سبب شده شمار زیادی از خانوارهای کارگری زیر خط فقر قرار بگیرند. یعنی اشتغال نتوانسته آنها را از خط فقر نجات دهد. اگر مزد کافی نباشد سفره تعداد بسیاری از خانواده‌های ایرانی کوچک‌تر می‌شود. این موضوع علاوه بر تنگناهای اقتصادی از نظر اجتماعی نیز مشکلاتی به‌وجود می‌آورد. با افزایش نارضایتی بخش بزرگی از جمعیت کشور، سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم آسیب می‌بیند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ea7c6ad-1ded-43e4-9717-d5e3376874fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات